Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Ştiinţe socio-umane > Clasa a V-a >

Am drepturi și responsabilități – recapitulare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Alegeţi-vă câte unul dintre drepturile copilului care v-a plăcut mai mult. Utilizând aplicaţia Wordle (http://www.wordle.net ) realizaţi un „nor de cuvinte”, unde veți pune mai multe cuvinte/ sintagme scurte, semnificative, dar fără să adăugaţi titlul dreptului ales. În pagina de lucru a clasei voastre Padlet (https://padlet.com) veţi insera imaginea norului de cuvinte creat, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere căror drepturi aparține.

În ora următoare, va trebui să recompuneți definițiile și să identificați dreptul definit în norii de cuvinte realizat de colegi.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere cel puțin 3 drepturi principale ale copilului;
Să identifice cuvintele cheie din definiția drepturilor copilului prin reprezentarea unor cuvinte și sintagme semnificative, cu ajutorul aplicaţiei Wordle.
Să redea câteva informații sintetice despre un drept al copilului studiat;
Să evalueze prin comparație punctele de vedere pe baza analizelor întreprinse și a discuțiilor purtate și să distingă principalele caracteristici ale drepturilor copilului ;
Să argumenteze nevoia respectării drepturilor copilului ;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii îşi aleg un drept şi o serie de cuvinte semnificative din lexical definiției dreptului respectiv şi, cu ajutorul aplicaţiei Wordle, realizează un „nor de cuvinte”, fără să adauge titlul/ numele dreptului respective. În ora următoare de Educație socială, fiecare nor de cuvinte va fi pus pe videoproiector, iar elevii vor identifica dreptul asupra căruia se face referire în prezentare, autorul va prezenta dreptul respectiv, în maxim 30 de secunde, iar colegii vor argumenta nevoia respectării drepturilor copilului. Fiecare definiție sau descriere constituie un prilej pentru discuții libere cu elevii (ocazie cu care pot realiza evaluarea nivelului clasei, a interesului pentru domeniu, a dinamicii grupului-clasă etc.)


Accesări: 1.030
Contribuitor: Ecaterina Galoiu - C. Ș .E. I. Elena Doamna Focșani - Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Focșani (Vrancea) (2020)

Alte activități pentru: Ştiinţe socio-umane Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite