Sarcina de lucru pentru elevi:
Construiți un „avizier” virtual cu titlul „Romanul realist. Ion, de Liviu Rebreanu” utilizând programul Padlet (https://padlet.com/). Pentru început, identificați alți 4 scriitori realiști, dintre care doi să nu fie de origine română. Pentru fiecare dintre aceștia, va trebui să inserați o imagine reprezentativă, câteva informații biografice, cel puțin un titlu de roman și să explicați de ce respectivii scriitori sunt realiști.
După ce veti realiza prima sarcină, folosindu-vă de site-ul Wordle (http://www.wordle.net/), va trebui să construiți, pentru doi autori, la alegere, câte un „word cloud”, în care veți menționa cuvinte cheie legate de autor sau opere, însă fără specificați numele autorului sau titlul romanului.
La final, fiecare dintre voi va insera link-ul către „avizierul” virtual creat, precum și link-ul către „word cloud”, în pagina de lucru a clasei, iar în orele următoare vom descoperi împreună care sunt autorii și romanele identificate.
Timp de lucru: o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze, în urma analizei critice, informațiile din diferite surse, pentru realizarea unei selecții semnificative de autori
Să prezinte într-un mod succint informațiile biografice a celor 4 autori în fața unei audiențe
Să își exprime punctele de vedere și o serie de trăsături reprezentative ale realismului în literatură, prin intermediul unor mijloace alternative de expresie
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru a putea înțelege romanul realist și analiza romanului „Ion”, elevii primesc sarcina de a în realiza un „avizier” virtual cu titlul „Romanul realist. „Ion”, de Liviu Rebreanu”, prin intermediul aplicației Padlet. Elevii trebuie să identifice individual 4 scriitori realiști – doi de origine română și doi de altă origine, astfel încât să poată stabili legătura dintre curentele literare românești și cele europene. Pentru fiecare autor identificat, e nevoie ca elevii să atașeze o imagine reprezentativă, informații biografice și titluri ale romanelor. Acest proces are rolul de a familiariza elevii cu cercetarea – citind cât mai multe informații în încercarea de a le selecta pe cele mai relevante, se vor familiariza cu studiul autorilor aleși. Următorul pas constă în crearea unui „word cloud”. Elevii trebuie să aleagă doi autori din cei patru și, folosindu-se de cunoștințele dobândite din sarcina anterioară, să selecteze cele mai relevante trăsături ale scriitorilor și operelor. Trebuie să precizeze aceste cuvinte, însă fără a specifica numele autorului sau opera la care se referă, astfel încât la final, să putem descoperi împreună autorii și romanele alese. Acest lucru va fi posibil după ce fiecare elev va insera în pagina de lucru a clasei link-urile.
Accesări: 1.745
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: WordArt Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.