Sarcina de lucru pentru elevi:
Dragi, elevi! Pentru următoarele două săptămâni va trebuie să faceți o sarcină de lucru inspirată din tema pe care o abordăm în perioada aceasta: „Analizarea unor simboluri religioase exprimate în diferite forme de comunicare (de exemplu, muzică religioasă)”.
Pentru aceasta, veți fi împărțiți în cinci grupuri de câte cinci. Scopul fiecărei grupe va fi acela de a selecta o cântare creștină din spațiul românesc, de a-i studia conținutul și de a-i înțelege mesajul.
Mai apoi, pe un avizier virtual, folosit în comun de cele cinci grupuri, va trebuie să încărcați cântecul, sub care va trebuie să apară notat simbolistica și mesajul transmit ce fiecare cântec.
În final fiecare cântec va trebuie evaluat, cu scopul de a nota care este eventuala îmbunătățire, de exemplu modificarea unui vers. Ideal ar fi să fie afișat pe acest avizier și o variantă ideală de cântec creștin.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Până la finalul activității, elevii vor fi capabili să definească utilitatea muzicii creștine. Elevii vor fi capabili să enumere cel puțin două finalități ale unei muzici de ei alese. În plus, în urma înțelegerii și analizării muzicii va trebui să poată identifica dacă există sau nu în cântecul de ei ales funcțiunea muzicii creștine – transmiterea învățăturii creștine. Iar, în final, va trebui să gândească și să consemneze o îmbunătățire a cântării analizate.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru început, mă aștept ca elevii să își împartă sarcinile între membrii diferitelor grupuri și să caute mai multe cântări care să fie pertinente și abordabile în sarcina de lucru prescrisă. Mai apoi, mă aștept să abordeze partea teoretică predată la clasă până atunci pentru a înțelege care sunt obiectivele sarcinii, astfel încât fiecare ele să poată ajunge să cunoască pragmatic prin analizarea cântecelor prin cunoștințelor teoretice, care sunt funcțiunile unei cântări creștine. De asemenea, mă aștept ca elevii să abordeze cu interes platformele online interactive. La acest punct am expectanța ca elevii să-și manifeste creativitatea, tocmai datorită familiarității cu domeniul digital. În ultimă instanță, înainte de prezentare la clasă, mă aștept să existe un moment de dezbate și confruntare a ideilor, în speță la partea unde se presupune că trebuie să își folosească creativitatea.
Accesări: 452
Contribuitor: Beniamin-Emanuel Eavorschi - Facultatea de Teologie Baptistă (2021)
Alte activități pentru: Religie/ Istoria religiilor Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.