Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a V-a >

Basm și ficționalitate. Prâslea cel voinic și merele de aur, de Petre Ispirescu

Sarcina de lucru pentru elevi:

Vizualizați cel puțin 5 din cele 10 pagini recomandate, pe tema „Basm și ficționalitate” (se dă linkul la un webmix public Symbaloo, pregătit de profesor).

Realizați un paragraf argumentativ în care să evidențiați importanța acestei teme în literatură aducând argumente pro și contra, după caz, completând cu exemple care să vă întărească afirmațiile.
Creați un avatar Voki care să o redea.

Postați linkul la Voki în avizierul virtual al clasei (în Padlet), apoi trimiteți linkul la Voki pe grupul de discuții pentru a dezbate pe larg, la ora următoare, părerile legate de tema propusă.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice cel puțin două elemente caracteristice ale acestei teme” Basm și ficționalitate”, în urma lecturării textului propus la clasă
Să ilustreze prin cel puțin trei-patru trăsături că textul suport se încadrează în această temă
Să dezvolte și să evidențieze, cu ajutorul altor exemple semnificative, modul în care se reflectă tema în textul studiat
Să identifice și alte texte care să se încadreze în tema propusă (două-trei exemple).

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor realiza tema individual, realizând sarcina acasă. Mai întâi, aceștia vor vizita câteva resurse online specificate de profesor, adunând informații și structurându-le cât mai eficient. Utilizând informațiile adunate, dar într-o formă sintetizată, se vor concentra pe importanța și rolul basmului, dar și al ficțiunii în literatura română. Următoarea etapă constă în elaborarea unui paragraf argumentativ care va surprinde evoluția acestei teme și cum este receptată astăzi de elevi. Apoi se vor autentifica în propriul cont pe www.voki.com, unde vor crea un avatar care să reproducă textul conceput. Ulterior, vor trimite "tema" colegilor, postând linkul în grupul de discuții utilizat pentru Limba și literatura română. Verificarea se va realiza în următoarea oră, când profesorul va select câteva din temele realizate de elevi și le va dezbate împreuna cu clasa, stabilind ideile esențiale și trăgând astfel concluziile finale privind importanța temei propuse.


Accesări: 767
Contribuitor: ELENA SÎRBU - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki Symbaloo Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite