Sarcina de lucru pentru elevi:
Haideți să privim împreună un film: youtube.com/watch?v=Jr6tS4500M4
Apoi, pentru că sunteți împărțiți în 3 echipe, pe rând, câte un copil din fiecare echipă va învârti Roata norocului, va denumi imaginea de pe jeton apoi va așeza la tabla magnetică jetonul, în dreptului mediului pe unde acesta circulă.
Dacă nu sunteți siguri de răspuns puteți fi ajutat doar de colegii de echipă.
Pentru răspunsurile corecte veți primi aplauze.
Împreună cu echipa, veți spune tot ceea ce vedeți și ceea ce știți despre mijlocul de transport de pe jeton.
Exemplu:
-mașină- ,,Mașina circulă pe șosele.”, ,,Mașina este condusă de un șofer.”, ,,Mașinile funcționează cu benzină, motorină sau curent electric.” etc.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să denumească corect mijloacele de transport
Să identifice corect mediul prin care circulă mijloacele de transport indicate pe jeton
Să descrie corect mijlocul de transport
Să se implice activ și emoțional în rezolvarea sarcinilor
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru captarea atenție și reactualizarea cunoștințelor voi folosi un film educativ, videoproiectat. Copiii vor fi împărțiți în trei echipe, echipa mașinuțelor, avioanelor și a vapoarelor. Copiii împărțiți pe echipe se așează pe covor în jurul Roții Norocului ( o roată de polistiren, pe care sunt așeazate jetoane cu mijloace de transport). Pe o tablă magnetică sunt așezate trei planșe de dimensiune A4/A3, care reprezintă mediul prin care circulă mijloacele de transport. (pământ, aer, apă). Pe rând câte un copil din fiecare echipă va învârti Roata Norocului, care se va opri în dreptul unui jeton, ce reprezintă mijloace de transport. Copilul va denumi imaginea reprezentată de jeton apoi va așeza jetonul la tabă în dreptul planșei care reprezintă mediul pe unde circulă acesta. Echipa din care copilul a răspuns va descrie imagine și va spune tot ceea ce vede și ceea ce știe despre imagine reprezentată pe jeton. Copiii nu au voie să răspundă neîntrebați. Copilul care răspunde poate fi ajutat de colegii de echipă, dacă solicită acest ajutor și este aplaudat pentru răspunsurile corecte. Jocul ia sfârșit atunci când jetoanele de pe roată s-au epuizat. Pentru consolidarea și verificarea cunoștințelor acumulate, copiii, vor răspunde la ghicitori prin intermediul unui joc interactiv, postat în avizierul online Grupa Albinuțelor vesele, numit- Ghicitori-mijloace de transport, joc creat pe platforma Edpuzzle. https://padlet.com/cantanicoleta/in29hi4ev7l1lid4 Cele trei echipe au în față câte o tabletă și prin colaborare, vor trebui să răspundă la întrebările din joc, într-o întrecere în care va câștiga echipa care a răspuns corect la cât mai multe ghicitori și care a terminat prima.
Accesări: 758
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: YouTube
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.