Sarcina de lucru pentru elevi:
Context:
La sfârșitul orei de predare a subiectului „Proprietățile tehnologice ale materialelor utilizate în domeniul electric”, în scopul fixării noilor cunoștințe, profesorul împarte colectivul clasei în șase echipe de lucru și alocă fiecăreia câte un calculator. Fiecare echipă primește un bilet pe care este înscrisă denumirea unei anumite proprietăți tehnologice. Conținutul fiecărui bilet trebuie să fie păstrat secret față de celelalte echipe.
Sarcina de lucru:
Realizați, folosind aplicația WordArt, WordItOut sau Wordle, un nor de cuvinte, pe baza definiției proprietății tehnologice repartizate.
Prezentați colegilor, la videoproiector, norul de cuvinte realizat.
Colegii trebuie să „ghicească” despre ce proprietate tehnologică este vorba.
Atunci când proprietatea tehnologică a fost identificată corect, echipa care a realizat norul de cuvinte va indica denumirea procesului tehnologic pentru care este importantă proprietatea respectivă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze, dintr-o listă dată, proprietățile tehnologice ale materialelor utilizate în domeniul electric.
Să definească fiecare proprietate tehnologică a materialelor utilizate în domeniul electric.
Să asocieze fiecărei proprietăți procesul tehnologic pentru care este utilă.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Folosind cuvintele conținute în definiția proprietății tehnologice repartizate, membrii fiecărei echipe de lucru creează un nor de cuvinte. Fiecare echipă de lucru prezintă, pe rând, celorlați elevi norul de cuvinte realizat. Aceștia identifică definiția proprietății corespunzătoare (eventual, prin mai multe încercări). Atunci când este indicată proprietatea corectă, echipa care a creat norul de cuvinte precizează denumirea procesului tehnologic pentru care aceasta este importantă. În acest fel, elevii fixează noile cunoștințe și le integrează, în sistemul celor anterioare, în mod atractiv, folosind instrumente TIC și punându-și în valoare, creativitatea (forma norului, culori folosite, direcția cuvintelor, fonturi utilizate etc.).
Accesări: 1.123
Contribuitor: Doinița Bălășoiu - Colegiul „Ștefan Odobleja” Craiova (2018)
Alte activități pentru: Ştiinţe Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordArt vision board
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.