Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VI-a >

Caracterizarea de personaj. Prezentare digitală

Sarcina de lucru pentru elevi:

Sarcina voastră concretă constă în următoarele activități:

Alegeți un personaj preferat dintr-o poveste sau un text narativ pe care l-am studiat la clasă (de exemplu, un personaj din „Fram, ursul polar”, „Amintiri din copilărie”, o fabulă etc.).
Gândiți-vă la trăsăturile principale ale acestui personaj (cum arată, cum se comportă, ce spune, ce face, ce cred alții despre el/ea).
Creați o scurtă prezentare digitală (maximum 3-4 slide-uri) sau un poster digital interactiv despre personajul vostru, folosind o aplicație simplă de prezentări (de exemplu, Google Slides, PowerPoint) sau un instrument online de creare de postere (de exemplu, Canva, Genially). Aceasta trebuie să includă:
Numele personajului și titlul operei din care face parte.
O imagine reprezentativă a personajului (puteți desena, căuta o imagine potrivită online sau crea una cu un generator AI simplu, dacă aveți acces și ajutor).
Trei trăsături importante ale personajului, explicate cu scurte citate sau exemple din text.
O scurtă descriere a personajului cu cuvintele voastre.
Un element interactiv opțional: Puteți include un scurt sondaj (de exemplu, pe Mentimeter sau Google Forms) în care să întrebați colegii ce cred despre personajul vostru sau un scurt quiz cu întrebări despre el/ea.
Pregătiți-vă să prezentați scurt colegilor personajul vostru și de ce l-ați ales.
Modul de rezolvare și valoarea adăugată:

Vă încurajez să vă folosiți imaginația și să explorați instrumentele digitale într-un mod distractiv și educativ. Veți alege un personaj care vă inspiră și veți selecta informațiile esențiale despre el/ea. Apoi, veți organiza aceste informații într-un format digital atractiv și ușor de înțeles.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Competențe specifice (adaptate din programa școlară pentru clasa a VI-a, Limba și literatura română):

1.2. Identificarea personajelor și a rolurilor acestora în diverse texte narative.
2.1. Manifestarea curiozității față de universul textual, prin explorarea unor texte literare și nonliterare variate.
2.4. Formularea unor opinii simple despre personaje și despre acțiunile acestora.
3.2. Realizarea unor scurte descrieri de personaje, utilizând detalii semnificative din text.
4.2. Utilizarea unor aplicații digitale simple pentru exprimarea ideilor și emoțiilor.
5.1. Participarea la interacțiuni verbale simple, manifestând interes și ascultare activă.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Mă aștept ca elevii să abordeze această sarcină în următoarele etape, îmbinând lectura atentă cu explorarea digitală: (1) Relectura textului și alegerea personajului: Elevii vor trebui să se întoarcă la textul narativ ales și să-și reamintească acțiunile, vorbele și descrierile personajelor. Alegerea personajului preferat va fi un punct de plecare motivant. (2) Identificarea trăsăturilor esențiale: După alegere, se vor concentra pe identificarea a cel puțin trei trăsături definitorii ale personajului. Acest lucru va implica selectarea unor citate sau exemple concrete din text care să susțină aceste trăsături. (3) Explorarea instrumentelor digitale: Elevii vor explora aplicația sau instrumentul online ales pentru a crea prezentarea sau posterul digital. Mă aștept să se familiarizeze cu funcțiile de adăugare de text, imagini și, opțional, elemente interactive. (4) Crearea conținutului digital: Vor integra informațiile selectate (numele personajului, opera, imaginea, trăsăturile cu exemple, descrierea proprie) în formatul digital ales. Voi încuraja creativitatea în alegerea designului și a modului de prezentare a informațiilor. (5) Pregătirea prezentării orale: Elevii se vor gândi cum să-și prezinte pe scurt personajul colegilor, explicând de ce l-au ales și care sunt trăsăturile pe care le-au evidențiat. --- Această activitate aduce o valoare semnificativă pentru elevi prin: (a) Consolidarea înțelegerii textului literar: Procesul de relectură și de selectare a informațiilor despre personaj aprofundează înțelegerea textului în ansamblu. (b) Dezvoltarea capacității de analiză și sinteză: Elevii învață să identifice elementele cheie ale unui personaj și să le sintetizeze într-o prezentare concisă. (c) Stimularea creativității și a exprimării personale: Alegerea modului de prezentare digitală le permite să-și exprime creativitatea și să personalizeze modul în care comunică informațiile. (d) Familiarizarea cu instrumente digitale utile: Vor dobândi competențe digitale de bază în utilizarea aplicațiilor de prezentare sau de creare de postere, competențe transferabile și în alte contexte de învățare. (e) Creșterea încrederii în comunicarea orală: Prezentarea în fața clasei le oferă oportunitatea de a-și exersa abilitățile de comunicare și de a-și împărtăși perspectiva. (f) Învățare interactivă și colaborativă (indirect): Chiar dacă sarcina este individuală, prezentările vor genera discuții și schimb de idei în clasă, contribuind la o învățare interactivă.


Accesări: 96

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Sway Microsoft Powerpoint Mentimeter Google Slides Google Forms Genially Canva

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite