Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a X-a >

Caracterizarea personajelor. „Enigma Otiliei”, de George Călinescu

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați, în aproximativ 20 de rânduri, portretul fizic și moral al unora dintre cele trei personaje (Otilia , Costache Giurgiuveanu si Felix Sima ) din romanul „Enigma Otiliei”, de George Călinescu, în care să precizați și tipurile de caracterizare pe baza unor exemple concrete din text. Creați un avatar Voki, care să redea caracterizarea personajului ales, și postați link-ul pe avizierul virtual al clasei a X-a (Padlet).

Timp de lucru : 3 zile

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să interpreteze elemente definitorii ale comportamentului unui personaj;
Să identifice timpurile de caracterizare alături de exemple;
Să identifice diferite tipuri de text;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii au ca temă realizarea portretului fizic si moral al unuia din cele trei personaje folosind aplicaţia Voki. Tema va fi realizata in trei zile, acasa, individual, pentru ca elevul sa poata reciti textul si sa faca un plan de efectuare a temei. Dupa ce vor gasi in text trasaturile fizice si morale ale fiecarui personaj, vor lua din text informatiile necesare caracterizarii facute de narator, dar si din caracterizarea indirecta cea care reiese din faptele personajelor, avand exemple din text. Elevul va realiza un avatar pe contul său www.voki.com, care sa prezinte caracterizarea personajului facuta anterior, dupa care va posta linkul pe avizierul virtual al clasei pentru a putea fi accesat si de colegii sai. Transpunerea textului scris reprezinta un exercitiu prin care elevul verifica tema daca are greseli de ortografie si de gramatica in vederea cercetarii lor, dar si un exercitiu prin care elevul construieste un avatar personalizat in functie de trasaturile personajului ales, fapt care ii dezvolta creativitatea și imaginația. De altfel, este un mod rapid prin care elevii pot asculta temele si celorlalti colegi si pot exprima diverse opinii legate de sarcina de lucru.


Accesări: 2.291
Contribuitor: Nicoleta Radulescu - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite