Sarcina de lucru pentru elevi:
(1) Accesați padletul creat de profesor (www.padlet.com/alexandrachirita1996 – > Copertă de carte). Apoi, citiți cu atenție primul poster postat: Cine este cel mai bun? Etapa 1: Editorul.
Realizați o copertă de carte cu ajutorul site-ului Canva (www.canva.com) sau a aplicației care poate fi descărcată pe Android din Google Play; coperta trebuie în mod obligatoriu să aibă legătură cu o poveste pe care v-o imaginați în prealabil. Povestea respectivă va reprezenta subiectul unei nuvele, așadar aceasta nu trebuie să aibă un fir narativ mult prea complex. După ce realizați coperta de carte, o descărcați în device-ul dumneavoastră sub format PDF și, mai apoi, o încărcați pe Padlet, pe același avizier unde ați citit posterul. Pentru această etapă, timpul de lucru e o săptămână. Cea mai bună copertă va fi votată pe data de 31 martie, în timpul orei de limba și literatura română. Fiecare dintre voi își va motiva alegerea.
(2) Accesați padletul creat de profesor (www.padlet.com/alexandrachirita1996 – > Copertă de carte). Apoi, citiți cu atenție al doilea poster postat: Cine este cel mai bun? Etapa 2: Autorul. Realizați o nuvelă care să poarte coperta pe care ați creat-o. Nuvelele vor fi scrise în Microsoft Word și vor fi, de asemenea, încărcate pe același avizier virtual. Pentru această etapă, timpul de lucru este o săptămână. Cea mai bună nuvelă va fi votată pe data de 7 aprilie, în timpul orei de limba și literatura română. Fiecare dintre voi își va motiva alegerea.
Padletul creat de profesor: https://padlet.com/alexandrachirita1996/43bx0fk5qkpy
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enunțe cel puțin trei elemente ale paratextului
Să numească toate caracteristicile nuvelei
Să emită judecăți de valoare, susținute de argumente, despre coperțile și conținutul unei cărți
Tip de activitate:
Sarcina de lucru se va realiza:
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev va rezolva tema individual, acasă. Vor utiliza câteva dintre resursele online recomandate de către profesor (de exemplu, folosind anumite șabloane din aplicația Canva pentru coperta de carte). Se vor concentra pe rolul cultural al cărții în realizarea unei coperți și a unei nuvele cât mai atractive pentru lectori. În acest fel, pe parcursul activității, elevii se vor gândi constant la cititori din ambele ipostaze: editor și autor. Se vor autentifica pe www.padlet.com și vor posta produsul muncii lor (copertă de carte și nuvelă) pe padletul creat de profesor, acolo unde poate fi citit de toți colegii de clasă. Cele două „teme” vor fi evaluate, așadar, de către colegi în cadrul orelor de limba și literatura română prestabilite. Scriind nuvela, elevii vor pune în aplicare principiile teoretice ale acestei specii literare. În cadrul orei de pe data de 7 aprilie, vor fi enunțate concluziile în legătură cu relația dintre text și paratext (titlu, copertă, dedicație, cuvânt înainte, note de subsol, formatarea textului, fonturile tipografice). Cele două „premii surpriză” sunt reprezentate de două cărți care au un paratext foarte bine altcătuit, cărți care conțin un text de ficțiune de calitate și în conformitate cu vârsta lor. Astfel, elevii vor fi capabili, în urma discuțiilor pe data de 31 martie și, respectiv, de 7 aprilie, să plaseze într-un context cultural mai larg informațiile discutate în cele două ore, în clasă despre carte, privită ca un obiect cultural.
Accesări: 806
Alte activități pentru:
Alte activități care utilizează: Padlet Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.