Sarcina de lucru pentru elevi:
Citiți cu atenție fișa de lucru și urmați fidel instrucțiunile.
Fișa de lucru
Realizați preparate microscopice pe care veți observa structura celulei vegetale.
Materiale necesare: bulb de ceapă, trusă de lucru, microscop
Mod de lucru:
- îndepărtați foițele de protecție ale bulbului de ceapă;
- folosiți pensa pentru a desprinde ușor foițele transparente dintre frunzele albe și groase ale bulbului de ceapă;
- așezați foita desprinsă în cutia Petri cu apă;
- folosiți pipeta cu care picurați pe lama de sticlă o picătură de apă;
- folosiți pensa și bisturiul pentru a secționa un fragment foarte mic din foița transparentă;
- așezați fragmentul desprins în picătura de apă de pe lamă;
- atașați lamela;
- observați preparatul la microscop;
- realizați capturi de imagini ale câmpului microscopic, folosindu-vă telefonul mobil;
- editați imaginile pentru a trasa săgeți de identificare a celor trei componente principale ale celulei vegetale surprinse în una dintre capturi;
- scrieți în dreptul săgeților denumirea corectă a componentei marcate cu săgeata respectivă;
- postați captura editată în avizierul virtual (sau în platforma de elearning sau pe grupul de WhatsApp) al clasei;
- consultați câteva dintre produsele activității colegilor.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să folosească trusa de lucru în laborator
2. Să realizeze un preparat microscopic
3. Să folosească microscopul pentru observarea preparatelor
4. Să identifice, pe preparatul microscopic, componentele principale ale celulei: învelișurile, citoplasma și nucleul
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea constituie un bun prilej de a analiza fiecare elev și de a identifica particularități în ce privește cunoștințele, așteptările și potențialul fiecăruia. (1) Inițial peste 95% dintre elevi vor sări anumite etape de lucru iar primele în primele preparate realizate nu vor reuși să identifice nici o celulă; (2) Din cei 95% dintre elevi 80% vor realiza preparate ,,rebut”, vor reciti fișa de lucru și vor realiza un alt preparat iar 15% vor realiza preparate ce pot fi observate la microscop însă fără a avea celule etalate astfel încât să realizeze capturile necesare pentru editare, ca urmare și aceștia vor realiza un alt preparat; (3) 5% dintre elevi vor realiza un preparat corect din prima încercare, vor realiza și edita capturile iar în timpul rămas vor împărtăși benevol, colegilor indicații de lucru chiar îi vor ajuta în realizarea preparatelor și în utilizarea microscopului; Toți vor realiza preparate folosind fire de păr sau alt material vegetal existent în laboratorul de biologie: frunze, tulpini, etc.; (4) La finalul celor 40 de minute, toți elevii reușesc să captureze imagini microscopice pe propriul telefon mobil și 90% dintre ei să le editeze și să le posteze. (5) La finalul celor 50 de minute, durata orei de curs, toți elevii au postat capturile editate corect.
Accesări: 710
Contribuitor: Marilena Croitoru - Liceul Teoretic Decebal, Constanța (2022)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Whatsapp telefonul mobil Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.