Sarcina de lucru pentru elevi:
Formați trei grupe, respectând rândurile de bănci din clasă, accesați site-ul www.socrative.com și logați-vă ca elevi. Introduceți denumirea ”BIO8E” în rubrica ”Room name” pentru a intra pe pagina realizată de profesor, apoi scrieți un nume și echipa din care faceți parte (fiecare echipă are o culoare distinctă).
Răspundeți individual la toate întrebările propuse despre ecosistem. Echipa care a răspuns cel mai rapid și corect câștigă.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: să definească ecosistemul, demonstând relația dintre biotop și biocenoză;
O2: să evidențieze elementele generale ale ecosistemului: clasificarea, componentele cu
exemplificări, elevii numind cel puțin două componente ale ecosistemului;
O3: să identifice ecosistemele naturale terestre și acvatice cu ajutorul atlasului botanic; fiecare elev să poată da minim două exemple din fiecare ecosistem;
O4: deducă importanța ecosistemelor naturale și necesitatea protejării și conservării lor ca și concluzie a lecției, dând cel puțin două exemple.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru fixarea informațiilor din lecția de zi - ”Ecosistemele naturale și antropizate”, la finalul orei fiecare elev accesează individual, de pe propriul telefon, aplicația Socrative (folosind site-ul dat de către profesor). Aceștia se loghează ca elevi, vor scrie numele testului (”BIO8E”) în rubrica denumită ”Room name”, apoi îsi vor scrie numele și își vor alege echipa. Echipele se vor face în funcție de cum sunt așezați în bănci, mai exact cele trei rânduri de bănci din clasă. Fiecare echipă îsi alege o culoare (din albastru, verde ”lime” și magenta) după care testul va începe. Aceștia răspund singuri la cele 10 întrebări recapitulative din test. În tot acest timp, vor avea proiectată evoluția răspunsurilor cu ajutorul video-proiectorului. La final vor fi afișate rezultatele și se va numi echipa câștigătoare. Apoi profesorul intră pe statistica răspunsurilor și corectează elevii unde au răspuns greșit, explicând, dacă este cazul.
Accesări: 2.000
Contribuitor: Mădălina-Maria Popa - Facultatea de Biologie (2018)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Socrative
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.