Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Chimie > Clasa a X-a >

Compuşi organici cu acţiune biologică: grăsimi, proteine, zaharide

Sarcina de lucru pentru elevi:

Vizitați adresa platformei Bubbl.us, utilizată pentru crearea de hărți conceptuale („mind maps”) online. În cadrul acestei sarcini, va trebui să realizați, cu ajutorul manualului, o hartă conceptuală cu tema „Compuși organici cu acțiune biologică” . În vederea realizării activității de lucru, veți avea în vedere următoarele aspecte:

  • pentru fiecare clasă de compuși macromoleculari (zaharide, grăsimi și proteine) veți specifica: definiție, clasificare, proprietăți chimice, proprietăți fizice, importanță practică;
  • veți utiliza relația „Bubble – Child Bubble” dintre balonașe pentru a realiza conexiunile dintre clasa de compuși și proprietăți;
  • în cadrul realizării sarcinii va trebui să aveți (pentru fiecare clasă de compuși în parte): cel puțin o clasificare, cel puțin două importanțe practice, cel puțin două proprietăți fizice și cel puțin o proprietate chimică;
  • unde este cazul, se vor trata proprietățile fizice și chimice separat pentru fiecare compus/ categorie de compus a compusului macromolecular (spre exemplu: în cadrul zaharidelor, celuloza are proprietăți diferite față de glucoză).

În final, salvați harta conceptuală ca fișier (Save -> Save as JPG image) și trimiteți-o pe adresa de email a profesorului de chimie, împreună cu numele vostru și clasa.

Exemplu de realizare a sarcinii de lucru: 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să amintească cel puțin o importanță practică aferentă fiecărei clase de compuși macromoleculari
Să exemplifice cel puțin o reacție chimică (o proprietate chimică) aferentă fiecărei clase de compuși macromoleculari
Să clasifice zaharidele și proteinele în funcție de dimensiunea moleculară
Să clasifice grăsimile în funcție de nesaturare
Să definească proteinele, grăsimile și zaharidele
Să identifice polizaharidele (celuloza și amidonul) în funcție de proprietățile lor fizice și structurale

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Activitatea reprezintă o temă pentru acasă pentru elevi, în cadrul căreia vor realiza individual o hartă conceptuală a compușilor macromoleculari, utilizând manualul. Activitatea încurajează elevii să parcurgă lecția și să sistematizeze informațiile prezentate într-o manieră logică. Fiecare elev va rezolva tema individual, acasă. Elevii vor utiliza manualul și cunoștințele dobândite anterior pentru realizarea temei. Elevii se vor concentra pe elementele cerute în temă și vor extrage informațiile cele mai importante pentru realizarea hărții conceptuale. Elevii vor intra pe site-ul platformei și vor întocmi sarcina de lucru urmând îndrumările date de profesor în cerință. Vor salva tema în format JPG și o vor trimite profesorului. În cadrul următoarei ore de chimie, profesorul va prezenta câteva hărți conceptuale realizate de elevi și va puncta elementele importante ale compușilor organici cu acțiune biologică.


Accesări: 2.395
Contribuitor: Patricia Popa-Mihai - Facultatea de Chimie (2020)

Alte activități pentru: Chimie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite