Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Consiliere şi orientare > Consiliere > Clasa a X-a >

Comunicarea nonverbală

Sarcina de lucru pentru elevi:

Având în vedere ponderea mare a comunicării nonverbale (55%) în cadrul relațiilor față-în-față, pe lângă comunicarea verbală (7%) și comunicarea paraverbală (38%) și rolul acesteia în cadrul relațiilor umane, identificați mai multe elemente de comunicare nonverbală.

Alegeți un element de comunicare nonverbală și exprimați-l prin intermediul unei fotografii sau filmuleț pe care să îl creați voi. Acest element poate fi un gest, mimică, un ansamblu de mișcări ale corpului, manifestarea emoțiilor sau orice alt element din cadrul formelor de comunicare nonverbală (limbajul corpului, limbajul tăcerii, limbajul timpului, limbajul spațiului, limbajul culorilor, limbajul lucrurilor, limbajul vestimentației).

În pagina de lucru a clasei voastre creată printr-un avizier virtual Padlet (https://padlet.com) veți insera creația realizată, astfel încât colegii vor vedea rezultatul și vor descoperi ce semnificație are imaginea/ filmul creat de voi, ce transmiteți nonverbal.

În următoarea noastră întâlnire la oră, vom ghici ce a vrut să transmită fiecare dintre voi fără a folosi cuvintele, vom reliefa importanța limbajului nonverbal și rolul acestuia în comunicarea umană și în stabilirea relațiilor dintre oameni.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice elementele comunicării nonverbale
Să caracterizeze elementele comunicării nonverbale
Să explice rolul comunicării nonverbale

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii își aleg un element al comunicării nonverbale și vor crea o fotografie sau un filmuleț prin care să exprime mesajul transmis fără a folosi cuvintele. Fiecare creație va fi prezentată pe pagina de lucru a clasei, un avizier virtual Padlet, iar colegii vor ghici mesajul nonverbal transmis, exprimând în cuvinte rezultatul. Totodată, vor descrie întregul mesaj, vor explica rolul comunicării nonverbale de a susține, completa sau contrazice mesajul verbal în cadrul relațiilor umane.


Accesări: 900
Contribuitor: Maria-Adela Georgescu - Colegiul Economic, Râmnicu Vâlcea (Vâlcea) (2021)

Alte activități pentru: Consiliere Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite