Sarcina de lucru pentru elevi:
(În clasă, elevii vor fi împărţiţi în trei grupe, fiecare va primi numele unei culori reci: verde, albastru sau violet.)
Urmăriţi imaginile proiectate cu ajutorul videoproiectorului despre tema propusă – contrastul complementar, folosind aplicaţia Padlet, avizierul clasei (se dă linkul la pagina padlet). Observați cercul cromatic cu 6 culori , definiția contrastului, ilustrarea perechilor de culori complementare şi pictorii care au folosit acest contrast în operele lor, cu ajutorul hărții conceptuale (Bubbl.us). Pentru mai multe exemple, aveți manualul digital, pagina 23. Timp alocat – 5 minute.
Sarcina voastră de început este ca fiecare grupă să acceseze link-ul (https://padlet.com/user/grupa_rosie/…) de pe avizierul clasei pentru padlet-ul corespunzând culorii complementare grupei sale. Apoi, căutați cu ajutorul Google Search numele pictorilor din harta conceptuală colorată, alegând după culoarea grupei. Alegeți o lucrare a acestora și importați-o pe avizierul grupei, descrieți în câteva cuvinte cum se numește lucrarea, ce reprezintă şi ce perechi de culori complementare sunt folosite. Prezentați activitatea prin reprezentantul grupei. Timp de lucru: 10 minute.
Următoarea sarcină este să creați o compoziție plastică cu subiect la alegere. Fiecare grupă va folosi perechea de culori complementare atribuită (indicată de numele grupei). Veți putea folosi închiderea şi deschiderea culorilor complementare, precum şi amestecul dintre acestea în cantități variate. Timp de lucru: 25 minute.
După finalizarea lucrărilor, le veți poza, postând poza pe avizierul clasei, ca temă pentru acasă, apoi le veți afișa la tablă, la grupa atribuită, pentru evaluare. Vom folosi metoda Turul galeriei, fiecare grupă va evalua lucrările altei grupe, oferind voturi grupei/ lucrării preferate (alta decât cea din care fac parte). Alegeţi un alt coleg de grupă pentru autoevaluare. Grupa cu cele mai multe voturi va fi premiată. Timp alocat: 10 minute.
În ultima etapă a lecției, veți încerca să transformați lucrarea proprie salvată în poză de fundal pe telefonul vostru (poate fi temă pentru acasă).
Finalitatea activității va consta în postarea unui mesaj de feedback din partea voastră pe avizierul clasei, ca temă pentru acasă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie cu cuvinte proprii și cu exemple contrastul complementar, cu ajutorul aplicațiilor virtuale;
Să recunoască perechile de culori complementare din operele de artă găsite prin eforturi proprii cu ajutorul Google Search;
Să descrie prin cuvinte proprii operele de artă în care este reprezentat contrastul complementar;
Să realizeze o compoziţie plastică în care să folosescă contrastul complementar propus;
Să emită judecăţi de valoare în evaluarea lucrărilor colegilor, dar şi a lucrării proprii;
Să ofere feedback activităţii desfăşurate prin folosirea aplicaţiei virtuale;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii, împărţiţi în trei grupe, au ca sarcină să acceseze avizierul clasei pentru a găsi informaţiile referitoare la temă . Vor folosi diferite aplicaţii virtuale pentru a găsi exemple de opere de artă conform explicaţiilor primite şi să rezolve sarcina legată de acestea. Vor lucra individual dar şi prin colaborare. Aplicaţia practică îi solicită, individual, în rezolvarea subiectului ales ţinând cont de anumite restricţii cromatice. La finalul activităţii elevii vor evalua lucrările prin metoda Turul galeriei, pe grupe, realizând astfel şi o recapitulare a noţiunilor învăţate, votând lucrarea/grupa preferată pentru a premia grupa câştigătoare. Ca posibilă temă pentru acasă, în cazul în care nu vor avea timp suficient în clasă, vor posta lucrările şi pe avizierul clasei şi vor lăsa un feedback activităţii. Elevii vor putea folosi poza lucrării proprii drept imagine de fundal pentru telefonul/ tableta lor, sau să-şi creeze o ramă lucrării pentru a decora camera.
Accesări: 1.098
Contribuitor: Diana Coteţiu - Şcoala Gimnazială I.Al. Brătescu-Voineşti, Târgovişte (Dâmboviţa) (2020)
Alte activități pentru: Educaţie plastică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Search
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.