Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Tehnologii > TIC > Clasa a IX-a >

Crearea paginilor web: Structura, aspectul şi conţinutul unei site

Sarcina de lucru pentru elevi:

Având la dispoziție adresele de internet a două site-uri a două firme, analizaţi şi descoperiţi, prin studiu comparativ, asemănările şi deosebirile structurale şi de conţinut existente intre site-uri.

Elementele care trebuiesc studiate: structura paginilor web, conţinutul, design, ergonomie, interactivitate, utilitate.

Veți lucra în echipă de câte doi elevi. Prezentați rezultatele, comparativ (în două coloane), într-o pagină web creată cu Google sites; linkul la pagina voastră va fi postat pe pagina Padlet creată de profesor (se dă adresa).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să definească noţiunea de pagină web/ site web
2. Să identifice elementele de structură, aspect şi conţinut a unui site web, pe exemplele date
3. Să aplice elementele limbajului HTML pentru a crea pagini/site web
4. Utilizarea resurselor on-line pentru investigarea şi căutarea informaţiilor pentru o temă dată.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Profesorul creează cadrul problematizant, prezintă elevilor adresele de Internet ale celor două situri, şi se trece la dezbaterea pe marginea elementelor care trebuie studiate: design, ergonomie, funcționalitate, interactivitate, utilitate. Elevii lucrează pe grupe; ei explorează siturile, paginile componente, studiind comparativ elementele indicate. Fiecare grupa de elevi prezintă elementele referitoare la paginile/ siteurile web studiate, sunt ascultate si analizate părerile fiecăruia, sunt prezentate concluzii. Învăţarea prin descoperire este o strategie complexă de predare învăţare care oferă elevilor posibilitatea de a dobândi cunoştinţe prin efort personal. Fiind o metodă de factură euristică, constă în crearea condiţiilor de reactualizare a experienţelor şi capacităţilor individuale, în vederea rezolvării unor situaţii problemă. Învăţarea prin descoperire asigură o învăţare bazată pe problematizare, experimentare şi cercetare, pe experienţa directă şi concretă, creativă, susţinută cu efort personal.


Accesări: 1.252
Contribuitor: Doina Ioniţă - Colegiul Național Calistrat Hogaș, Tecuci (Galați) (2018)

Alte activități pentru: TIC Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Sites

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite