Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Tehnologii > TIC > Clasa a IX-a >

Crearea paginilor web: Structura, aspectul şi conţinutul unei site

Sarcina de lucru pentru elevi:

Având la dispoziție adresele de internet a două site-uri a două firme, analizaţi şi descoperiţi, prin studiu comparativ, asemănările şi deosebirile structurale şi de conţinut existente intre site-uri.

Elementele care trebuiesc studiate: structura paginilor web, conţinutul, design, ergonomie, interactivitate, utilitate.

Veți lucra în echipă de câte doi elevi. Prezentați rezultatele, comparativ (în două coloane), într-o pagină web creată cu Google sites; linkul la pagina voastră va fi postat pe pagina Padlet creată de profesor (se dă adresa).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să definească noţiunea de pagină web/ site web
2. Să identifice elementele de structură, aspect şi conţinut a unui site web, pe exemplele date
3. Să aplice elementele limbajului HTML pentru a crea pagini/site web
4. Utilizarea resurselor on-line pentru investigarea şi căutarea informaţiilor pentru o temă dată.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Profesorul creează cadrul problematizant, prezintă elevilor adresele de Internet ale celor două situri, şi se trece la dezbaterea pe marginea elementelor care trebuie studiate: design, ergonomie, funcționalitate, interactivitate, utilitate. Elevii lucrează pe grupe; ei explorează siturile, paginile componente, studiind comparativ elementele indicate. Fiecare grupa de elevi prezintă elementele referitoare la paginile/ siteurile web studiate, sunt ascultate si analizate părerile fiecăruia, sunt prezentate concluzii. Învăţarea prin descoperire este o strategie complexă de predare învăţare care oferă elevilor posibilitatea de a dobândi cunoştinţe prin efort personal. Fiind o metodă de factură euristică, constă în crearea condiţiilor de reactualizare a experienţelor şi capacităţilor individuale, în vederea rezolvării unor situaţii problemă. Învăţarea prin descoperire asigură o învăţare bazată pe problematizare, experimentare şi cercetare, pe experienţa directă şi concretă, creativă, susţinută cu efort personal.


Accesări: 765
Contribuitor: Doina Ioniţă - Colegiul Național Calistrat Hogaș, Tecuci (Galați) (2018)

Alte activități pentru: TIC Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Sites

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite