Sarcina de lucru pentru elevi:
Având la dispoziție adresele de internet a două site-uri a două firme, analizaţi şi descoperiţi, prin studiu comparativ, asemănările şi deosebirile structurale şi de conţinut existente intre site-uri.
Elementele care trebuiesc studiate: structura paginilor web, conţinutul, design, ergonomie, interactivitate, utilitate.
Veți lucra în echipă de câte doi elevi. Prezentați rezultatele, comparativ (în două coloane), într-o pagină web creată cu Google sites; linkul la pagina voastră va fi postat pe pagina Padlet creată de profesor (se dă adresa).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să definească noţiunea de pagină web/ site web
2. Să identifice elementele de structură, aspect şi conţinut a unui site web, pe exemplele date
3. Să aplice elementele limbajului HTML pentru a crea pagini/site web
4. Utilizarea resurselor on-line pentru investigarea şi căutarea informaţiilor pentru o temă dată.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Profesorul creează cadrul problematizant, prezintă elevilor adresele de Internet ale celor două situri, şi se trece la dezbaterea pe marginea elementelor care trebuie studiate: design, ergonomie, funcționalitate, interactivitate, utilitate. Elevii lucrează pe grupe; ei explorează siturile, paginile componente, studiind comparativ elementele indicate. Fiecare grupa de elevi prezintă elementele referitoare la paginile/ siteurile web studiate, sunt ascultate si analizate părerile fiecăruia, sunt prezentate concluzii. Învăţarea prin descoperire este o strategie complexă de predare învăţare care oferă elevilor posibilitatea de a dobândi cunoştinţe prin efort personal. Fiind o metodă de factură euristică, constă în crearea condiţiilor de reactualizare a experienţelor şi capacităţilor individuale, în vederea rezolvării unor situaţii problemă. Învăţarea prin descoperire asigură o învăţare bazată pe problematizare, experimentare şi cercetare, pe experienţa directă şi concretă, creativă, susţinută cu efort personal.
Accesări: 1.125
Contribuitor: Doina Ioniţă - Colegiul Național Calistrat Hogaș, Tecuci (Galați) (2018)
Alte activități pentru: TIC Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Sites
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.