Sarcina de lucru pentru elevi:
Intră pe avizierul virtual al clasei și rezolvă tema afișată acolo, respectând instrucțiunile date.
Avizierul virtual: https://padlet.com/ … username… /VII-B
Pe avizierul virtual, elevii găsesc:
Alcătuiește o poezie de cinci versuri despre tine însuți/ însăți. Primul vers trebuie să fie chiar numele tău. Al doilea vers este alcătuit din două adjective și prezintă două însușiri importante pentru tine. Al treilea vers are trei verbe la modul gerunziu care arată propriile acțiuni sau stări. Al patrulea vers conține patru cuvinte și cuprinde ideile, atitudinile, sentimentele sau stările trăite. Al cincilea vers cuprinde un singur cuvânt, un substantiv, care sintetizează ce reprezinți tu.
Pentru ora următoare fiecare elev va posta în format word propria creație , denumind documentul cu titlul acesteia, în avizierul online cu titlul „Să ne cunoștem prin artă …”, realizat de mine în padlet-ul clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să respecte structura unui cvintet, folosind informațiile formulate în cerință
Să ofere informații despre ei, sintetizând cele mai importante însușiri ale lor, pe care să le surprindă într-un cvintet
Să utilizeze un limbaj expresiv, folosind epitete sau metafore, prin reprezentarea unei poezii
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă completarea avizierului online cu titlul „Să ne cunoaștem prin artă ...” folosind aplicația Padlet. Fiecare elev va alcătui un cvintet, respectând structura dată, pe care îl va posta în format word pe padlet-ul propus, denumind documentul cu titlul poeziei. Ora următoare fiecare cvintet va fi pus pe videoproiector, fără ca elevii să știe cui aparține poezia. Pe baza trăsăturilor surprinse, ei vor trebui să recunoască autorul cvintetului, iar la final să voteze 3 poezii, pe care le consideră cele mai reușite, atât din punct de vedere al expresivității artistice,, cât și al conținutului. Cerința este ca fiecare elev să creeze un cvintet, , care va fi analizat în ora următoare pentru a genera discuții despre expresivitatea limbajului poeziei și despre semnificațiile textului poetic. În felul acesta, elevii vor exersa capacități de analiză și gândire critică, specifice domeniului literatură.
Accesări: 814
Contribuitor: Margareta Adela Anța - COLEGIUL NAȚIONAL ”OCTAVIAN GOGA” MARGHITA (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.