Sarcina de lucru pentru elevi:
Prin intermediul aplicației Padlet, vă rog să realizați individual, ca temă pentru acasă, o prezentare sinoptică a curentelor literare aparținând perioadei interbelice analizate la clasă, Simbolismul, Expresionismul, Modernismul, Tradiționalismul, cărora le veți asocia câte un text literar studiat: „Plumb” (George Bacovia), „Testament” (Tudor Arghezi), „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” (Lucian Blaga), „Riga Crypto și lapona Enigel” (Ion Barbu) și „În grădina Ghetsemani” (Vasile Voiculescu).
Puteți folosi surse de documentare variate, inclusiv Internetul. Când veți fi mulțumiți de rezultat, veți încărca tema pe platforma noastră comună de lucru, pe Teams, astfel încât aceasta să fie vizualizată și/sau apreciată de fiecare dintre voi, inclusiv de mine. Timp de lucru: o săptămână
N.B! Folosiți link-uri pentru a face trimiteri la texte. Prezentarea să aibă coerență. Puteți insera și opinii personale, dacă le considerați oportune. Dați un titlu original activității.
Vă doresc succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze relațiile dintre opera studiată și contextul cultural în care a apărut aceasta;
Să integreze cunoștințele privind limba și literatura română într-o viziune coerentă asupra culturii românești;
Să selecteze tehnici adecvate de documentare și de cercetare în realizarea temei.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Individual, elevii își vor face un plan al activității: vor selecta materialele folosite la clasă pe această temă, vor căuta și vor selecta de pe internet imagini, filme, articole, studii, volume de poezii etc., care să ilustreze dinamica perioadei interbelice , importanța curentelor novatoare, raportarea la tradiție, diversitatea temelor, a stilului și a viziunii poetice, vor concepe prezentarea folosindu-se de avantajele oferite de aplicație (fundal, culori, fonturi, pictograme), o vor autoevalua și o vor posta la adresa solicitată, Teams. Rezultatul va fi spectaculos, pentru că fiecare elev va aborda tema într-un stil propriu, oferind o prezentare accesibilă, atractivă și creativă. Interesant de urmărit atât tehnica de lucru, dar și modul în care fiecare elev integrează conceptele în epocă și dă un titlu original temei.
Accesări: 1.094
Contribuitor: Cati Mitrache - Colegiul Economic Gheorghe Chițu, Craiova (Dolj) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: vision board Padlet Microsoft Teams
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.