Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba engleză > Clasa a VIII-a >

Dependența de calculator – Internet addiction

Sarcina de lucru pentru elevi:

Activitatea 1:

Se realizează prin brainstoming: se scrie pe tablă cuvântul „addiction”. Sarcina elevilor va fi de a asocia cuvântul cu cât mai multe cuvinte care le vin în minte, la auzul acestui concept. Se centralizează pe tablă toate răspunsurile și se discută toate aspectele amintite, punându-se accent pe ideea că și TV-ul sau calculatorul pot crea dependențe.

Activitatea 2:

Dragi elevi, va rog să vă împărțiți în grupuri și să realizați, pe calculator sau telefon, un nor de cuvinte pornind de la cuvântul dat: addiction și cuvintele sugerate de voi la activitatea precedentă.

Un „nor de cuvinte” constă într-un mod de reprezentare a unui text sau a unui șir de cuvinte, în care, de obicei, semnificația unui element-cuvânt este relevată de mărimea acestuia relativă la celelalte elemente.

Veți avea la dispoziție 7 minute să realizați sarcina de lucru dată.

Puteți crea un nor de cuvinte sau oricare altă formă dorită , utilizând aplicații precum:
Wordle: http://www.wordle.net
WordArt (recomandat): https://wordart.com

Dacă veți întâmpina dificultăți sau neclarități va stau la dispoziție pentru soluționarea acestora.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Identificarea avantajelor și dezavantajelor utilizării calculatorului;
Identificarea de soluții pentru persoanele dependente de calculator;
Identificarea activităților alternative pentru petrecerea timpului;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Activitatea se desfășoară în cabinetul de informatică, elevii având astefl acces la internet și la dispozitive digitale, dar le este permisă și utilizarea telefonului mobil. Elevii dețin competențe digitale iar sarcina de lucru se va realiza cu succes.


Accesări: 823
Contribuitor: Adriana Vidoni - Școala Gimnazială, Dobra (Hunedoara) (2020)

Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordItOut WordClouds WordArt

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite