Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a IV-a >

Descrierea unui personaj. Expoziția personajelor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Descrieți unui personaj, la alegere, din textele studiate până acum.

În realizarea temei, veți ține cont de următoarele aspecte:

  • Prezentați trăsături fizice și morale;
  • Enumerați aspecte care vă plac și aspecte care nu vă plac;
  • Organizați propozițiile formulate într-un text;
  • În manualul digital, la pagina 55, veți găsi o descriere model;
  • Căutați pe site-ul Pixabay o imagine care să corespundă personajului descris.
  • Încărcați textul și imaginea pe padletul Expoziția personajelor. (Se dă linkul)

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să descrie un personaj dintr-un text studiat, după un plan simplu, enumerând cel puțin două trăsături fizice și două trăsături morale
2. Să specifice cel puțin un aspect plăcut/ neplăcut referitor la personajul descris
3. Să alcătuiască un text din minim cinci enunțuri proprii

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Folosind resursele puse la dispoziție, elevii vor crea o descriere a unui personaj, ales de ei. Vor urmări planul dat și vor compune textul. La final, după autocorectare, elevii vor completa expoziția de personaje creată de învățătoare pe un padlet. Trebuie să adauge textul și o imagine sugestivă pentru personajul ales. În momentul de analiză a temelor, se vor evidenția aspectele pozitive întâlnite în fiecare text. Expoziția creată poate fi utilizată pentru alte exerciții în orele următoare: corectăm textele (sens și logică a exprimării, tehnoredactare, acorduri gramaticale, ortograme, punctuație), conexiuni între personaje, sortare după anumite criterii – toate aceste sarcini vizând scrierea corectă și citirea textelor în ritm normal, adecvat vârstei.


Accesări: 881
Contribuitor: Mihaela Banu - Școala Gimnazială, Corocăiești (Suceava) (2023)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite