Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Biologie > Clasa a VIII-a >

Dezvoltarea durabilă: Amprenta ecologică

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pe baza noțiunilor prezentate în cadrul lecțiilor pe care le am parcurs până acum, referitoare la:

  • resursele planetei,
  • necesitatea protejării aerului, apei, solului și a biodiversității
  • impactul antropic asupra factorilor de mediu,

aveți ca sarcini de lucru:

  • să creați un nor de cuvinte care să exprime atitudinea ta față de mediul înconjurător – utilizează aplicația WordArt pe care să l introduceți în aplicația Padlet creată de mine cu denumirea ”Eco_Amprenta_8A”
  • să calculați propria amprentă ecologică utilizând aplicația https://www.footprintcalculator.org/ ; introduceți link ul în padletul ”Eco_Amprenta_8A”
  • cu ajutorul unei hărți conceptuale, rezumă aspectele ce pot fi îmbunătățite în familia ta folosind aplicația bubbl.us
  • realizați un e book cu ajutorul aplicației https://bookcreator.com/ și introduceți link ul în padletul ”Eco_Amprenta_8A”.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Identificarea principalelor surse de consum din gospodărie
Vizualizarea propriei amprente ecologice
Conceperea unui plan pentru reducerea amprentei ecologice

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Pe baza cunoștințelor din clasă și aspectelor solicitate în cadrul aplicației pentru calculul amprentei ecologice, elevii vor discuta în familie despre principalele surse de consum din propriile gospodării: energie electrică, tipurile de alimente pe care le consumă, tipul de îmbrăcăminte utilizată, mijloacele de transport folosite pentru deplasarea membrilor familiei, etc. Realizând acest calcul, vor realiza discuții pe baza amprentelor proprii postate pe padletul clasei ”Eco_Amprenta_8A”. După calcularea amprentei, fiecare va încerca să realizeze o schematizare a principalelor aspecte ce trebuie îmbunătățite și un e book cu personaje comice pe care îl vor posta pe Padlet. Activitatea se va realiza individual, dar poate fi considerată și activitate colaborativă, prin interacțiunile ce se vor stabili între ei pe parcursul realizării acesteia.


Accesări: 894
Contribuitor: Cateluța Enciu - Școala Gimnazială Nr. 33, Galați (2020)

Alte activități pentru: Biologie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: WordArt Padlet Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite