Sarcina de lucru pentru elevi:
Vom forma patru grupe de elevi, care vor avea următoarele sarcini:
Grupul 1 – Descrieți COLABORAREA printr-un nor de cuvinte (https://wordart.com/).
Grupul 2 – Creați un avatar virtual cu portretul (descrierea) unei persoane care știe să colaboreze (http://www.voki.com/).
Grupul 3 – Elaborați un scurt regulament cu comportamentele pozitive care pot crea o atmosferă sigură, prietenoasă și suportivă în cadrul activităților bazate pe colaborare, folosind o schemă (https://bubbl.us/).
Grupul 4 – Prezentați verbal și vizual barierele care pot bloca manifestarea colaborării prin exprimarea propriilor păreri (https://padlet.com/).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să exprime cu cuvinte proprii semnificația colaborării și cooperării
Să enumere elementele esenţiale pe care le are la bază colaborarea
Să identifice tipurile de relaţii care se formează între membrii unei echipe prin colaborare
Să colaboreze în realizarea unei sarcini date
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii numără de la 1 la 4 şi formăm grupul 1 cu elevii care au avut nr. 1, grupul 2 cu elevii care au avut nr. 2, grupul 3 cu elevii care au avut nr. 3 şi grupul 4 cu elevii care au avut nr. 4. Fiecare grupă ocupă locul stabilit în cadrul clasei (laboratorul de TIC) şi primeşte plicul cu sarcina. Elevii comunică pentru stabilirea modalităţilor de rezolvare a sarcinii şi solicită lămuriri, îndrumări şi explicaţii de la cadrul didactic. Pot utiliza manualul pentru a căuta soluţii ale sarcinilor. Grupul 1 este îndrumat să creeze norul de cuvinte din cuvinte pe care membrii grupului le propun și le validează împreună. Grupul 2 creează un avatar şi elevii stabilesc împreună textul de prezentare. Grupul 3 stabileşte comportamentele pozitive care pot crea o atmosferă sigură, prietenoasă şi suportivă în cadrul activităţilor bazate pe colaborare şi le ordonează într-o schemă (hartă conceptuală). Grupul 4 comunică pentru a stabili care sunt barierele care pot bloca manifestarea colaborării şi ordonează ideile în propoziţii. Identifică și imagini sugestive pe care le încarcă într-un avizier. La final, sunt postate în avizierul clasei rezultatele activităţii. Fiecare elev îşi exprimă printr-un mesaj cu emoticon implicarea în realizarea sarcinii.
Accesări: 3.023
Contribuitor: Marioara Dragomir - Școala Gimnaziala Făcăeni (Ialomița) (2020)
Alte activități pentru: Consiliere Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: WordArt Voki Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.