Sarcina de lucru pentru elevi:
GRUPA I:
Realizați un avizier virtual în care să specificați trăsăturile (fizice și morale)ale lui Dragoș-Vodă, așa cum reies ele din text. Pentru fiecare trăsătură transcrieți sintagma/ fragmentul corespunzător din text. Scrieți trăsăturile morale cu o altă culoare. Pentru rezolvarea acestei sarcini, accesați https://padlet.com
GRUPA a II-a:
Alcătuiți o hartă a personajelor din text, evidențiind cel puțin câte două trăsături pentru fiecare. Atașați rezolvările fișei pe avizierul clasei. Pentru rezolvarea acestei sarcini accesați https://padlet.com
GRUPA a III-a:
Alcătuiți un nor de cuvinte în care să specificați trăsăturile personajelor din text. Pentru rezolvarea acestei sarcini accesați https://wordart.com
GRUPA a IV-a:
Realizați un avatar virtual care să îl reprezinte pe Dragoș-Vodă așa cum vi-l imaginați voi. Acest personaj își va prezenta emoțiile pe care le-a trăit în timp ce era la vânătoare. Pentru rezolvarea acestei sarcini accesați https://voki.com
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să recunoască personajele textului Dragoș – Vodă
2. Să identifice trăsăturile personajelor
3. Să își dezvolte abilitățile de comunicare lucrând cu textul suport
4. Să utilizeze corect aplicațiile indicate
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Împart clasa în patru grupe și fiecare grupă va primi o fișă de lucru personalizată. Fiecare grupă își va alege un lider. GRUPA I - Cu ajutorul unor pasaje din text, elevii vor argumenta trăsăturile personajului principal din text. După ce vor identifica fiecare dintre acțiunile personajului, ei vor identifica trăsătura care reiese din acestea. Ei vor demonstra că au înțeles subiectul operei literare și au recunoscut personajele care iau parte la acțiune. Ei vor afișa la avizierul virtual concluziile la care au ajuns la nivel de grupă. Ceilalți colegi, din celelalte grupe, vor discuta pe marginea rezolvării acestei sarcini. Grupa II - Elevii din a doua grupă vor identifica toate cele trei personaje ale textului și vor preciza câte două trăsături pentru fiecare. Ei vor pune pe avizier rezolvările lor și acestea vor fi discutate la nivelul clasei. Se vor compara trăsăturile pe care le-au identificat ei la Dragoș - Vodă în paralel cu răspunsurile de la prima grupă. GRUPA III - Elevii din această grupă au o sarcină asemănătoare cu cea de la grupa a doua, numai că ei îi vor da un alt aspect, respectiv cel de nor de cuvinte. La final, această grupă va afișa la avizier rezultatul muncii lor. Colegii vor identifica trăsăturile consemnate de ei în norul de cuvinte și le vor atribui personajelor potrivite. Astfel, se crează o interacțiune între elevii din toate grupele. GRUPA IV - Elevii din această grupă vor realiza un portret robot al personajului principal, dând frâu liber imaginației și vor scrie un text de maxim 160 de cuvinte prin care Dragoș -Vodă își exprimă emoțiile și sentimentele pe care le-a trăit în timp ce era la vânătoare. Acesta este un exercițiu de creativitate.
Accesări: 913
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: WordArt Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.