Sarcina de lucru pentru elevi:
1- Vă invit sa urmăriți un colaj de aproximativ 10-12 minute, alcătuit din mai multe filmulețe si sa vedeți situațiile care vor apărea pe parcursul derulării lui. Veți observa cu ușurință si veți putea identifica situații de nedreptate si de dreptate, susținute cu argumente de personajele prezentate în film. Fiecare filmuleț are un număr. Vă rog să vă notați pe caiet, pentru fiecare filmuleț situația întâlnită.
2- Vă rog acum sa completați, utilizând aplicația padlet.com, fiecare situație (numerotată) din colajul prezentat, încadrând-o la coloana dreptate sau nedreptate. Când împărțirea voastră va fi cea corecta, veți primi un mesaj. Haideți sa vizualizam împreună cum era distribuția corectă.
3- Va voi propune acum sa analizam filmulețul nr.2. pentru a ne reaminti – vă rog să urmăriți acum din nou doar acest fragment.
Aș vrea ca apoi să vă împărțiți în 6 grupe – fiecare grupă va primi cate o pălărie colorată.
Deschidem caietul la lecția de săptămâna trecută, unde am parcurs metoda pălăriilor gânditoare.
As vrea sa analizăm situația prezentată în filmulețul nr.2 din perspectiva aplicării metodei celor 6 pălării gânditoare, fiecare grup reprezentând o „pălărie” din cele 6 (roșie, verde, galbenă, albastră, albă, neagră). Fiecare grup va discuta timp de 10 minute pe marginea situației prezentate din perspectiva „pălăriei pe care o poartă”, iar apoi apoi vă rog să completați ideile voastre vis-a-vis de contextul dat, într-o pagină padlet (link-ul atașat) in dreptul pălăriei care vă reprezintă.
4- Vă rog să observați fiecare punct de vedere (pălărie) și să vă gândiți la modul în care putem acționa atunci când observăm apariția unui astfel de caz sau când dorim să evitam astfel de situații. Voi nota fiecare propunere a voastră in acest fișier vizibil pentru toata lumea.
Din aceste soluții, vă rog sa dezbatem împreună pentru a alege 5, argumentând pentru fiecare soluție de ce o considerați cea mai importantă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să identifice relațiile existente intre dreptate si egalitate in contextul dat
2. Să își argumenteze opiniile si părerea cu privire la situația prezentată
3. Să analizeze cauzele și efectele unui conflict având la bază nedreptatea
4. Să propună soluții de prevenție, pentru evitarea unor situații conflictuale
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Să își ia notițe la vizionarea colajului cu filmulețe (individual); - să împartă situațiile prezentate in fiecare filmuleț in 2 coloane utilizând aplicația data (individual); - să își reamintească detaliile metodei celor 6 pălării gânditoare (individual/ pe grupe); - fiecare echipa să alegă și să completeze in aplicație cele mai bune puncte specifice pălăriei pe care o poartă în contextul dat (în colaborare); - să își argumenteze soluțiile propuse și să sintetizeze și să aleagă cele mai bune 5 idei.
Accesări: 711
Contribuitor: Liliana Iosif - Facultatea de Litere (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: video Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.