Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a IV-a >

Dumbrava minunată, de Mihail Sadoveanu. Povestirea pe scurt a unei secvențe din text

Sarcina de lucru pentru elevi:

Povestiți în scris întâmplările care au avut loc în călătoria Lizucăi însoțită de cățelul Patrocle spre casa bunicilor. În redactarea povestirii, puteți folosi și răspunsurile la următoarele întrebări:
Unde s-a întâmplat?
Când s-a întâmplat?
Care sunt personajele?
Ce m-a impresionat?
Ce am învățat?

Apoi folosiți aplicația online Text2MindMap (tobloef.com/text2mindmap) în vederea realizării și completării unei hărți conceptuale care să cuprindă răspunsurile la aceste întrebări date.

Scrieți pe prima linie Dumbrava Minunată, apoi cele 5 întrebări. Sub fiecare întrebare, scrieți 1-4 răspunsuri.

Salvați harta conceptuală și postați-o pe avizierul clasei.

În ora următoare, veți povesti întâmplările prin care a trecut Lizuca, ajutându-vă de harta conceptuală realizată individual.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să povestească în scris întâmplările care au avut loc în călătoria Lizucăi însoţită de căţelul Patrocle spre casa bunicilor
Să alcătuiască o hartă conceptuală a unei povestiri, cu structură dată
Să redea oral întâmplările dintr-o povestire, utilizând un suport vizual structurat

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Activitatea se va desfășura individual. Elevii vor citi lecția din manual. Vor redacta în scris întâmplările prin care a trecut Lizuca în drum spre casa bunicilor, ținând cont de întrebările suport. Apoi vor alcătui online harta conceptuală a povestirii, completând pe o structură dată. O astfel de activitate vizează capacitatea elevilor de a produce narațiuni în absența suportului originar, bazându-se pe o schemă de idei.


Accesări: 1.375

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Text2MindMap

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite