Sarcina de lucru pentru elevi:
Profesorul anunță tema lecției, „Ecosistemul unei peșteri”, și prezintă rezultatele așteptate ale învățării.
Apoi împarte elevii în 6 grupe eterogene a câte 4 elevi. Distribuie elevilor câte o fișă de învățare ce cuprinde o unitate de cunoaștere numerotată de la 1-4. Explică sarcinile.
a. Cere elevilor să constituie grupele de experți. Fiecare elev din echipa primește un număr de la 1 la 4 și are ca sarcină să studieze, în mod independent, subtema corespunzătoare numărului său.
b. Cere elevilor să se regrupeze în funcție de numărul fișei. Oferă explicații grupurilor, în caz de neclarități. Pune întrebări elevilor pentru evidențierea nivelului de înțelegere a noțiunilor și fenomenelor.
Profesorul videoproiectează o prezentare ppt în care prezintă ecosistemul unei peșteri. Cere elevilor să explice ceea ce văd în fiecare imagine, făcând apel și la rezultatul lucrului pe grupe. După fiecare secvență, realizează schema la tablă și face fixarea parțială a noțiunilor.
La final, alocă 10 minute pentru o sarcină de lucru pentru elevi: Rezolvați următorul rebus: learningapps.org/watch?v=pj5u74k6n21
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie biotopul ecosistemului unei peșteri
Să descrie biocenoza ecosistemului unei peșteri, precum și adaptările organismelor la mediul de viață
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea favorizează competențele din programa școlară, precum și competența cheie A învăța să înveți. Elevii lucrează colaborativ, își organizează învățarea, identifică surse de cunoaștere, stabilesc informațiile esențiale, confruntă rezultatele, comunică concluziile.
Accesări: 636
Contribuitor: Aurora Constantin - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Brăila (2022)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: LearningApps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.