Sarcina de lucru pentru elevi:
În echipe de câte 3 elevi, creați un suport vizual colaborativ, cu Google slides, pe tema „Viața în peșteră”. Aceasta se va realiza în urma vizionării a două filmulețe postate pe pagina Symbaloo a clasei (symbaloo.com/mix/bio_de_10). În fiecare filmuleț este prezentat ecosistemul unei peșteri, punându-se accent pe elementele biocenozei.
În prezentare, va trebui să definiți termenul de „specii troglobionte” , să enumerați cel cel puțin 4 specii troglobionte și adaptările acestora la mediul în care trăiesc. Fiecare echipă va trebui să își aleagă o astfel de specie căreia să îî facă o prezentare mai detaliată.
La final, prezentările vor fi afișate pe avizierul virtual al clasei, din Padlet, iar cele mai bune vor fi prezentate în fața colegilor și premiate.
Timpul de lucru este de două săptămâni.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească termenul de „specii troglobionte”.
Să enumere cel puțin 4 specii troglobionte.
Să analizeze adaptările speciilor troglobionte la mediul de viață, menționând cel puțin 3.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea, în colaborare, a unei prezentări cu titlul „Viața în peșteră”. Trebuie să urmărească filmulețele postate pe pagina Symbaloo a clasei, pentru a consolida informațiile prezentate anterior. Pe baza acestor filmulețe, utilizând Google slides, elevii vor definii termenul de "specii troglobionte" și vor da exemple de cel puțin patru astfel de specii. Tot pe baza materialului video, elevii vor studia mediul în care aceste specii trăiesc, dar și adaptările spectaculoase ale acestora. La final, vor alege unul din cele patru exemple de specii de animale troglobionte căreia îi vor face o descriere mai detaliată (vor vorbi pe larg despre adaptările ei la mediul cavernicol, despre sursele de hrană, despre ciclul de viață, dar vor prezenta și eventuale curiozități ale acelei specii). Linkurile la suporturile vizuale din Google slides vor fi afișate pe avizierul virtual al clasei, realizat de către profesor în Padlet, iar trei dintre cele mai bune vor fi prezentate în timpul unei ore de Biologie. Vor fi evaluate (și notate, direct online) de către colegii de clasă. În funcție de aprecieri, se va face un clasament cu locurile unu, doi și trei, iar elevii de pe aceste locuri vor fi recompensați cu note. Restul elevilor vor primi steluțe pentru munca lor, care vor fi luate în considerare la o notă viitoare. Timpul de lucru pentru aceasta tema este de 2 săptămâni, iar elevii vor lucra în echipe de câte 3.
Accesări: 1.977
Contribuitor: Ioana Brebenel - Facultatea de Biologie (2018)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Symbaloo Padlet Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.