Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a X-a >

Ecuații ale dreptei în plan. Reprezentări online

Sarcina de lucru pentru elevi:

Să determine ecuația unei drepte în diferite ipoteze, să reprezinte grafic pe calculator cu aplicația online https://www.desmos.com/calculator rezultatul muncii lor.

Grupăm câte 4 bănci și formăm echipe. Fiecare echipă primește o fișă cu aplicații. Aplicațiile implică rezolvarea problemei și verificarea în mod online, cu aplicatia, https://www.desmos.com/calculator, dacă am făcut calculul corect. Rezultatul muncii va fi prezentat la tabla de echipa și pe proiector (vă împărțiți sarcinile).

Cerințele temei:

Se considera în reperul cartezian XOY punctele A(-1,2), B(3,5) C(2,6).

  • Determinați matematic ecuația generală a dreptei AB, si folosind aplicatia https://www.desmos.com/calculator reprezentati dreapta AB si aratati ca A si B sunt puncte pe acesta dreapta
  • Verificați matematica daca punctul P( 3,8) apartine dreptei si folosind aplicatia https://www.desmos.com/calculator verificati afirmatia
  • Determinați ecuatia dreptei ce trece prin D(-2,3) ce este paralela cu dreapta AB, si folosind aplicatia https://www.desmos.com/calculator verificati acest lucru
  • Aflați coordonatele punctului M mijlocului segmentului BC, si folosind aplicatia https://www.desmos.com/calculator verificati acest lucru
  • Aflați ecuatia medianei din A a triunghiului ABC si si folosind aplicatia https://www.desmos.com/calculator verificati acest lucru, verificati daca trece prin M.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să formeze ecuația unei drepte in diferite ipoteze
Să recunoască în exerciții proprietatea care trebuie aplicată pentru a rezolva o anumită cerință
Să aplice ecuaţiile dreptei în modelarea unor probleme cu caracter practic.
Să colaboreze cu colegii la construirea unui proiect de grup (structurare/ redactare).

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor rezolva in grupul in care sunt asezati matematic cerintele problemei, vor colabora pentru o mai buna reusita. Vor folosi aplicația desmos.com pe care au mai folosit-o si cu alte ocazii pentru a realiza cerintele problemei, vor face cateva screenuri pe care le vor salva în padlet. Vor observa legatura dintre calculele lor si ceea ce noile tehnologii ni le ofera, dar si faptul ca fara calculul matematic, nu putem folosi noile tehnologii, contatam ca matematica este un instrument in manuirea corecta a noilor tehnologii. Vor colabora pentru a structura informațiile relevante despre funcția pe care o au de studiat. Vor alege varianta cea mai atractivă vizual pentru a-și prezenta concluziile. Vor respecta termenul limită de încărcare a temei.


Accesări: 16
Contribuitor: Sebastian Pîslaru - Colegiul Național Emil Botta, Adjud (2025)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet Desmos Studio

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite