Sari la conținut
Digitaledu
Situații de învățare cu utilizarea instrumentelor și resurselor digitale

Digitaledu

Situații de învățare cu utilizarea instrumentelor și resurselor digitale

  • Idei de activități
  • Resurse digitale
  • Platforme educaționale
  • Despre
  • Contact
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a III-a >

Elemente intuitive de geometrie. Figuri geometrice, corpuri geometrice

Sarcina de lucru pentru elevi:

1. (Utilizând un test creat în Kahoot, cu 10 itemi) Recunoaște figurile şi corpurilor geometrice următoare, stabilind legătura între cuvintele date şi figurile și corpurile geometrice respective.

2. (Activitate offline) Stabilește asemănările şi deosebirile dintre pătrat si dreptunghi , ținând cont de următoarele lucruri:
– număr de laturi,
– mărime,
– lungimea laturilor.

3. (Activitate offline) Desenează un pătrat și un dreptunghi în interiorul unui cerc. (3 desene)

4. (Activitate offline) Colorează diferit interiorului şi exteriorului acestor figuri geometrice. (2 culori)

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să recunoască figurile geometrice și corpurile geometrice învățate
Să descrie figurile geometrice învățate, asemănări/ diferențe
Să asocieze obiectele din mediul înconjurător cu formele geometrice învățate;
Să identifice interiorul și exteriorul unei figuri geometrice date;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare elev va parcurge si realiza sarcina de lucru. Testul creat se salvează şi se publică pe platformă. Copiii pot avea acces la test prin introducerea unui cod. După ce elevii îşi scriu fiecare numele (nickname) aceştia sunt înregistraţi în joc. Când se porneşte testul apare întrebarea şi apoi variantele de răspuns, cărora le sunt atribuite forme geometrice colorate. Ei vor alege şi vor bifa varianta corectă. După terminarea timpului sau după ce au răspuns toţi elevii, va apărea situaţia cu răspunsurile tuturor. Prin comanda NEXT se va trece la întrebarea următoare. Pe dispozitivele copiilor va apărea, în timp real, culoarea verde, dacă au dat răspuns corect sau culoarea roşie, dacă răspunsul a fost incorect. La sfârşitul jocului, apar punctajele tuturor elevilor. Rezultatele pot fi salvate în calculator, unde învăţătorul vede care elevi au răspuns corect şi la care întrebări au fost şi răspunsuri incorecte. Avantajul acestor teste online este că oferă feed-back imediat, elevii putând ști instantaneu dacă au răspuns sau nu corect și care este răspunsul corect.


Accesări: 759
Contribuitor: Elisabeta Edit Naghi - Scoala Gimnaziala Apold (2018)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Kahoot

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Raportați o problemă.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Raportați o problemă.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți problema identificată:


Anulează Trimite