Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a III-a >

Elemente intuitive de geometrie: Figuri geometrice plane și corpuri geometrice

Sarcina de lucru pentru elevi:

1. Recunoaște figurile şi corpurilor geometrice cu care se aseamănă obiectele date.
Unește prin săgeți obiectele, figurile/ corpurile geometrice învăţate si, respectiv, denumirea acestora.

2. Completează tabelul dat cu numărul de figuri/ corpuri geometrice identificate în desenul următor.

3. Grupează, în tabel, următoarele figuri sau corpuri geometrice, după criterii date (număr de laturi, număr de unghiuri/ număr de fețe, număr de vârfuri, număr de muchii).

4. Realizează un desen folosind figurile geometrice/ corpuri geometrice învăţate.

Adaugă produsele activității pe avizierul clasei (Padlet – se dă linkul).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să recunoască figurile geometrice plane/ corpuri geometricele învățate prin asociere cu obiecte din mediul apropiat (ex. sferă→ minge);
Să identifice figurile geometrice plane/ corpuri geometricele dintr-un desen dat/ dintr-o figură geometrică „fragmentată”;
Să grupeze figuri sau corpuri geometrice după criterii date (număr de laturi, număr de unghiuri/ număr de fețe, număr de vârfuri, număr de muchii);
Să realizeze un desen folosind figurile geometrice învățate/ corpuri geometrice;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare elev parcurge si rezolva sarcinile de lucru individual. Aceștia vor utiliza Avizierul online al clasei „Clasa a III-a” - Padlet (Dashboard) pentru a adăuga materialele realizate. După terminarea sarcinilor de lucru de către toți elevii, se rulează o prezentare cu rezolvarea corecta a itemilor. Astfel, elevii pot primi feedback imediat, putând afla dacă au răspuns sau nu corect, sau care este răspunsul corect.


Accesări: 1.711
Contribuitor: Gabriela Spiridon - Școala Gimnazială Mareșal Alexandru Averescu, Adjud (Vrancea) (2018)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite