Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a III-a >

Elemente intuitive de geometrie: Figuri geometrice plane și corpuri geometrice

Sarcina de lucru pentru elevi:

1. Recunoaște figurile şi corpurilor geometrice cu care se aseamănă obiectele date.
Unește prin săgeți obiectele, figurile/ corpurile geometrice învăţate si, respectiv, denumirea acestora.

2. Completează tabelul dat cu numărul de figuri/ corpuri geometrice identificate în desenul următor.

3. Grupează, în tabel, următoarele figuri sau corpuri geometrice, după criterii date (număr de laturi, număr de unghiuri/ număr de fețe, număr de vârfuri, număr de muchii).

4. Realizează un desen folosind figurile geometrice/ corpuri geometrice învăţate.

Adaugă produsele activității pe avizierul clasei (Padlet – se dă linkul).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să recunoască figurile geometrice plane/ corpuri geometricele învățate prin asociere cu obiecte din mediul apropiat (ex. sferă→ minge);
Să identifice figurile geometrice plane/ corpuri geometricele dintr-un desen dat/ dintr-o figură geometrică „fragmentată”;
Să grupeze figuri sau corpuri geometrice după criterii date (număr de laturi, număr de unghiuri/ număr de fețe, număr de vârfuri, număr de muchii);
Să realizeze un desen folosind figurile geometrice învățate/ corpuri geometrice;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare elev parcurge si rezolva sarcinile de lucru individual. Aceștia vor utiliza Avizierul online al clasei „Clasa a III-a” - Padlet (Dashboard) pentru a adăuga materialele realizate. După terminarea sarcinilor de lucru de către toți elevii, se rulează o prezentare cu rezolvarea corecta a itemilor. Astfel, elevii pot primi feedback imediat, putând afla dacă au răspuns sau nu corect, sau care este răspunsul corect.


Accesări: 1.033
Contribuitor: Gabriela Spiridon - Școala Gimnazială Mareșal Alexandru Averescu, Adjud (Vrancea) (2018)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite