Sarcina de lucru pentru elevi:
Citește cu atenție fragmentul de mai jos și identifică elementele specifice unui text narativ, stabilind, cu ajutorul unei hărți cognitive, relațiile dintre ele (Exemplu de aplicații cu care creezi hărți conceptuale: Bubbl.us, Popplet, SpicyNodes.)
O vei posta pe avizierul clasei de pe Padlet.
Nu uita să subliniezi, prin ramificații (noduri), relațiile de interdependență sau de subordonare existente între personaje, structuri ierarhice etc.
Partajează harta pe pagina Facebook a clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice particularitățile de construcție ale unui text narativ, subliniind relațiile existente între ele.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii sunt familiarizați cu realizarea de hărți cognitive (sau conceptuale), nefiind prima dată când le realizează. Li se atrage atenția că fiecare element de structură specific acestui tip de text va trebui prezentat prin conceptul general mai întâi, apoi prin referiri concrete și de detaliu cu exemple și citate din text. Harta va fi partajată pe pagina Facebook a clasei, astfel încât va putea fi observată și analizată apoi, la începutul orei de către toată clasa. Se realizează individual.
Accesări: 2.669
Contribuitor: Marilena Pavelescu - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: SpicyNodes Popplet Facebook Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.