Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi un avizier virtual cu titlul „Istorioare cu tâlc”, folosind programul Padlet . Veţi vorbi despre trei fabule studiate în clasă, una dintre acestea studiată în anii trecuţi, cea studiată în clasă şi una la alegere. Acestea trebuie să aibă autori diferiţi. Veţi scrie numele fiecarei fabule, veţi adăuga o imagine semnificativă pentru aceasta. Veţi încerca să povestiţi în 4 rânduri acţiunea şi morala fiecărei fabule în maximum 8 cuvinte.
Utilizând aplicaţia Wordle ( http://www.wordle.net/) încercaţi de compuneţi o fabulă folosind versuri alternative din cele trei fabule alese anterior, realizând un „nor de cuvinte” din 6 versuri. Fabula realizată trebuie să aibă rimă.
În pagina de lucru a clasei voastre din aplicaţia Padlet, veţi insera linkul către „avizierul” virtual creat, precum şi pe cel către textul fabulei creat, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere din ce fabule fac parte versurile.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să utilizeze corect şi adecvat limba română în alcătuirea mesajelor scrise, în diferite contexte de realizare;
Să redea corect mesajul scris din textele literare;
Să rezume, în prezentare scrisă sintetică, textul fabulei „Bivolul şi coţofana”, de George Topârceanu;
Să enunţe cel puţin trei trăsături caracteristice fabulei;
Să identifice morala textului literar;
Să enumere alte texte literare din aceeaşi specie;
Să compare structura fabulei „Bivolul şi coţofana” cu structura altor fabule studiate;
Să alcătuiască alte fabule pe baza celor studiate.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui ,,avizier’’ virtual cu titlul ,,Istorioare cu tâlc’’ folosind programul Padlet. Aceştia trebuie să aleagă trei fabule, una studiată în clasă, una studiată în anii anteriori şi ultima la alegere, fiecare având autor diferit, pentru a consolida informaţiile dobândite în clasă. Ei trebuie să discute fabula. Vor scrie numele fiecarei fabule, vor adăuga o imagine semnificativă pentru aceasta. Elevii vor avea limită de spaţiu, povestind în 4 rânduri acţiunea şi morala fiecărei fabule în maximum 8 cuvinte. Elevii vor utiliza apoi aplicaţia Wordle pentru a creea o fabulă din şase versuri alternative, având forma unui ,,nor de cuvinte’’ şi aparţinând fabulelor alese anterior. Versurile fabulei vor trebui să rimeze. Ceilalţi colegi vor fi puşi să recunoască versurile şi autorul. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Padlet pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească versurile din ,,norul de cuvinte’’ realizat de colegi.
Accesări: 2.369
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.