Sarcina de lucru pentru elevi:
Utilizând aplicația Padlet, realizează un Padlet tip-raft, cu 4 coloane, intitulat „Figuri și corpuri geometrice”.
Fiecare coloană să fie denumită după formele geometrice învățate: pătrat, dreptunghi, triunghi și cerc si corpurile studiate cuboid, cub, cilindru, sferă și piramidă. La fiecare coloană se vor adăuga câte 5 imagini cu obiecte din mediul apropiat ce au forma figurilor/ corpurilor geometrice studiate.
La final, se va specifica pentru fiecare coloană în parte caracteristicile de bază ale fiecărei figuri/ corp geometric studiate.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
COMPETENŢE SPECIFICE :
1.2. Generarea unor modele repetitive/ regularităţi ;
3.2. Explorarea caracteristicilor, relaţiilor şi a proprietăţilor figurilor şi corpurilor geometrice identificate în diferite context;
4.1. Utilizarea unor instrumente şi unităţi de măsură standardizate, în situaţii concrete, inclusiv pentru validarea unor transformări ;
OBIECTIVE OPERAŢIONALE :
O1: să precizeze denumirea figurilor geometrice/ corpurilor geometrice studiate;
O2 : să opereze cu noțiuni de geometrie: latură , unghi , vârf, față, bază, muchie;
O3: să deseneze figurilor geometrice/ corpurilor geometrice;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea se va desfășura în „clasa”, în mediul online la o oră prestabilită rezolvând individual Fiecare elev va avea un cont pe https://padlet.com pentru a putea realiza sarcina. Fiecare elev va deschide aplicația Padlet și va intra pe caseta Fă un padlet de unde se selectează tipul raft. Apoi va personaliza Padlet-ul, utilizând opțiunile din partea dreaptă - titlu, descriere, fundal, să permită comentarii și reacții, se dă titlul „Figurile geometrice/ corpuri geometrice”, se alege Privacy: public, apoi la Those with access se alege Can read. Padlet -ul va avea coloane, elevii vor denumi fiecare coloană cu numele figurilor geometrice plane învățate și a corpurilor geometrice . La fiecare coloană, elevii vor adăuga câte 5 imagini cu obiecte ce corespund figurilor geometrice prezentate/ corpurilor geometrice studiate și vor descrie forma obiectelor respective. La final, fiecare elev va trimite linkul către avizierul clasei. De asemenea, vor putea consulta și ce au făcut ceilalți colegi, apreciindu-le munca. Se poate folosi aplicația Zoom pentru a prezenta rezultatele obținute.
Accesări: 1.231
Contribuitor: Ștefania Florentina Mocliuc - Școala Gimnazială Nr. 22 Dimitrie Cantemir, Galați (Galați) (2020)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.