Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Accesați următorul link youtube.com/watch?v=8kuft2poFf8 și veți avea surpriza descoperirii unei povești pe cât de simple, pe atât de profunde, a ceea ce înseamnă frumusețea caracterului.
2. Caracterul este ansamblul trăsăturilor psihomorale care stau la baza comportamentului nostru, a deciziilor noastre. În urma parcurgerii video-ului haideți să stabilim împreună care sunt trăsăturile pe care le-ați constatat la arici; dar la veveriță? Vom utiliza metoda brainstorming-ului. Scrieți-le pe o foaie.
3. Utilizând aplicația bubbl.us, realizați o hartă conceptuală alegând 5 dintre cele mai semnificative caracteristici găsite la punctul 2. Conceptul central este caracter. Postați linkul hărții pe avizierul clasei pentru a fi apreciat de colegi.
4. Povestea ariciului. Copiilor li se prezintă situația existențială a ariciului care este un animal pașnic, ce nu face rău altor animale din pădure decât pentru a se proteja. În ciuda sistemului de apărare imbatabil – cei 33000 de țepi, ariciul este destul de vulnerabil:
– nu vede la mai mult de câțiva metri în fața lui ghidându-se după miros;
– are capul moale așa încât o lovitură ușoară între ochi îi poate fi fatală;
– se naște cu țepi într-un înveliș gros pe care dacă mama nu-l roade va muri;
În ciuda tuturor aceste neajunsuri, ariciul își exprimă recunoștința cântând din toată inima.
Ca și la arici, recunoștința noastră nu depinde de împrejurări, fiind mai degrabă o problemă de opțiune, o decizie atât în vremuri bune cât și într-un context nefavorabil.
5. Temă pentru acasă:
Imaginați-vă că sunteți ariciul și scrieți un bilet de mulțumire adresat veveriței. Utilizați pentru prezentare un avatar creat în voki.com. Postați linkul pe avizierul clasei pentru a fi apreciat de colegi. Cele mai reușite 3 prezentări vor fi videoproiectate la clasă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească conceptul de caracter
Să identifice trăsăturile de caracter evidențiate în filmul prezentat
Să conștientizeze impactul caracterului pentru dezvoltarea competențelor decizionale
Să-și formeze recunoștința ca trăsătură cheie în aprecierea celor din jur și formarea unui climat colaborativ
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au la dispoziție 40 de minute pentru realizarea sarcinii de lucru la clasă, urmând să continue cu tema de acasă pentru încă 20 de minute. Cu ajutorul acestor modalități de exprimare, elevii vor trebui să identifice caracteristicile unui caracter frumos și exemplar, fiecare găsindu-și propriul parcurs. Ei pot folosi și alte surse pentru ușurarea procesului de cunoaștere și înțelegere a conceptului, cu condiția să fie specificate. Complexitatea abordării pune în valoare stilul de învățare propriu fiecărui copil și capacitatea de a se manifesta într-o manieră creativă, plăcută și atractivă.
Accesări: 1.478
Contribuitor: Elena Monica Nițu - CJRAE Argeș (2020)
Alte activități pentru: Consiliere Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: YouTube Voki Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.