Sarcina de lucru pentru elevi:
[Bibliotecă: „Castelul fermecat” – trasarea pe contur și identificarea diferitelor tipuri de linii studiate, Științe: ” Cutia cu surprize!” – recunoașterea tipurilor de linii: drepte, oblice, orizontale, verticale, groase, subțiri. Artă: ” Masca pentru bal” – trasarea liberă a diferitelor tipuri de linii studiate.]
Recunoașteți diferite tipuri de linii în imaginile prezentate, apoi trasați pe contur linii drepte, oblice, ondulate decorând masca pentru carnaval.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
DEC:
O1 – să intuiascã linia ca element de limbaj plastic cu rol constructiv şi decorativ;
O2 – să enumere toate tipurile de linii studiate: drepte, oblice, curbe, ondulate;
O3 – să combine diferite tipuri de linii în vederea obţinerii unei compoziţii;
O4 – să mânuiascã corect instrumentele de lucru;
O5 – să analizeze obiectiv lucrãrile;
BIBLIOTECĂ:
O1: Să intuiască liniile care compun suprafața de lucru;
O2: Să traseze pe contur linii drepte, oblice, ovale, ondulate respectând direcţia, dimensiunea, poziţia, înclinaţia;
O3: Să manifeste interes pentru scrierea de mână.
ŞTIINŢĂ:
O1: Să enumere tipurile de linii învățate,
O2: Să recunoască rolul constructiv și decorativ al liniei în reproduceri de artă și în natură,
O3: Să așeze figurile geometrice la locul lor, într-un timp record, reconstituind astfel o imagine din povestea ” Rățușca cea urâtă”,
O4: Să utilizeze un limbaj plastic în exprimare,
ARTĂ:
O1: Să denumească materialele necesare realizării lucrării;
O2: Să enumere tipurile de linii cu care sunt decorate măștile prezentate;
O3: Să decoreze masca aleasă folosind linia ca element de limbaj plastic;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea debutează cu vizionarea unui document în PowerPoint în care vor recunoaște tipurile de linii studiate, vor observa rolul constructiv și decorativ al liniei, vor introduce în vocabular cuvintele: linie dreaptă, linie înclinată/ oblică, linie verticală, linie orizontală, linie curbă, linie ondulată, vor descoperi locul unor forme reconstituind o imagine de poveste. Fixarea cunoștințelor se va realiza individual – Artă și Bibliotecă. BIBLIOTECĂ: La acest centru se vor familiariza cu scrierea de mână, vor intui liniile care compun suprafața de lucru, apoi vor trasa pe contur linii drepte, oblice, ovale, ondulate respectând direcţia, dimensiunea, poziţia, înclinaţia. ARTĂ: La acest centru vor decora măști, folosind cariocile. Vor trasa pe mască diferite linii pentru a reda conturul ochilor, a nasului, a marginilor, dar și pentru a decora cât mai plăcut masca pentru bal. Materialele cu care vor lucra copii sunt trimise din timp la domiciliul acestora.
Accesări: 1.049
Contribuitor: Vali Ailenei - Școala Gimnazială Nr. 1, Poiana (Galați) (2020)
Alte activități pentru: Matematică Arte/ Educaţie artistică Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.