Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un avizier virtual explicativ al uneia dintre lecțiile „Forța electromagnetică” sau „Inducția electromagnetică”, la alegere. Includeți definiții, imagini reprezentative găsite pe Internet, simulări sau scurte filme. Timp de lucru estimat: o oră și jumătate. Puteți utiliza aplicații precum Padlet sau Lino.
Apoi, utilizând aplicația WordArt, realizați un „nor de cuvinte”, cu conceptele principale din lecțiile „Forța electromagnetică” sau „Inducția electromagnetică”. Fiecare dintre voi va alege o lecție și va forma norul de cuvinte din noțiuni învățate în acea lecție, fără a scrie titlul lecției. În ora care va urma, colegii vor descoperi ce fenomen sau noțiune este prezentată în acel „nor de cuvinte”.
Trimiteți cele două linkuri pe email, la profesor.fizicade10 [la] mail.com
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie câmpul magnetic cu ajutorul modelului de câmp magnetic și al mărimii fizice, inducție magnetică
Să recunoască interacțiuni electromagnetice
Să definească forța electromagnetică
Să descrie dispozitive a căror funcționare se bazează pe interacțiunea electromagnetică
Să definească și să recunoască fenomenul de inducție electromagnetică
Să descrie alcătuirea și funcționarea unor dispozitive care funcționează pe baza fenomenului de inducție electromagnetică
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii își aleg o temă și, având ca punct de plecare notițele din maculatoare și manualul, se documentează pe Internet, căutând informații relevante, în diverse formate - text, imagine, video, soft (educațional) de simulare. Structurează informația și organizează toate elementele într-un avizier virtual; trimit profesorului linkul la propriul avizier. Apoi, cu ajutorul aplicației WordArt, realizează un „nor de cuvinte”, unde vor adăuga diferite noțiuni specifice, unități de măsură, denumiri de dispozitive ce funcționează pe baza fenomenului ales, fără să adauge titlul temei alese. Trimit profesorului linkul la wordart-ul realizat. În ora următoare de fizică, fiecare „nor de cuvinte” va fi pus pe video-proiector, iar colegii vor ghici subiectul ales de elev.
Accesări: 1.217
Contribuitor: Liliana-Cristina Sandu - Colegiul Economic Octav Onicescu, Botoșani (2020)
Alte activități pentru: Fizică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: WordArt Padlet Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.