Sarcina de lucru pentru elevi:
[Unitatea 1: Funcțiile de relație, 1.3.Sistemul Nervos al omului, 1.3.4. Funcțiile sistemului nervos]
Cerința 1:
Deschideți telefoanele și descărcați următoarea aplicație: Brain Test: Tricky Puzzles (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.unicostudio.braintest&hl=ro).
Rezolvați primele 10 nivele din joc și notați timpul în care le-ați rezolvat. Este un joc ce verifică perspicacitatea, inteligența, atenția , memoria dar și rapiditatea. De asemenea , notați de câte ori ați avut nevoie de răspunsuri ajutătoare, dar și dacă acest joc se bazează pe decizii ce vizează viața reală sau țintește latura abstractă.
Apoi, setați alarma telefonului, în fiecare zi, la o oră stabilită pentru a juca 1 nivel din joc. Notați ziua în care nu ați mai avut nevoie de alarmă pentru a vă aduce aminte să jucați jocul.
Notați în caiete: localizarea centrului reflex ce v-a ajutat să vă amintiți de joc, tipul de comandă, tipul reflexului după modul de apariție.
Cerința 2:
Accesând link-urile alăturate, menționați ariile corticale ce vă ajută în efectuarea sarcinilor:
https://faculty.washington.edu/chudler/java/backtime.html
https://faculty.washington.edu/chudler/alpha.html
https://faculty.washington.edu/chudler/words.html
Cerința 3:
Urmăriți următoarea animație, youtube.com/watch?v=Bz7IYgLX6DY și încercați să menționați:
1. Care sunt receptorii?
2. Care sunt efectorii?
3. Ce tip de reflex este?
Pentru informații suplimentare, puteți consulta și manualul:
manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VII-a/Biologie/U0MgR1JVUCBFRElUT1JJ/
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin 2 diferențe între reflexele condiționate si cele necondiționate. (Cerința 1)
Să enumere cel puțin 2 criterii de clasificare ale reflexelor. (Cerința 1, Cerința 3)
Să enumere cel puțin 2 categorii de reflexe. (Cerința 1, Cerința 3)
Să realizeze asocieri între ariile corticale și funcțiile acestora. (Cerința 2)
Să descrie reflexul achilean. (Cerința 3)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor descărca un joc și vor accesa site-uri educaționale . Vor acorda mare atenție detaliilor și își vor aminti explicațiile profesorului din timpul predării, reușind astfel să recapituleze lecția , dar și să răspundă cerințelor. Elevii vor folosi, suplimentar, manualul digital pus la dispoziție, alături de notițe. [Cerința 1:] Elevii vor descărca jocul Brain Test : Tricky Puzzles din Google Play. Vor termina nivelele menționate. Apoi vor seta alarma telefonului în fiecare zi la aceeași ora, până cand vor observa ca , la un moment dat, vor stii exact cand este ,,timpul de joacă”. Ei vor nota în caiete numărul de zile ce corespunde perioadei de acomodare. Vor localiza acest reflex în cortex, vor observa că inițial este un tip de comandă exprimată prin reflex voluntar și că este un reflex condiționat (dobândit). În felul acesta, elevii vor putea diferenția reflexele condiționate de cele necondiționate, să clasifice reflexele dar și criteriile după care au fost clasificate. Indispensabil este și manualul digital. [Cerința 2:] Elevii vor accesa cele 3 site-uri: https://faculty.washington.edu/chudler/java/backtime.html Colorful Reaction Time Tester este un test de perspicacitate ce vizează în special aria vizuală, dar și aria motorie ce comandă apăsarea butonului. https://faculty.washington.edu/chudler/alpha.html Brain Alphabet este un test ce utilizează aria vizuală dar și cea de asociație. https://faculty.washington.edu/chudler/words.html Colors, Colors este un test ce utilizează ariile senzoriale. După realizarea testelor, elevii vor putea menționa rolul ariilor corticale. Cerința 3: Urmărind cu atenție filmulețul, elevii vor fi capabili să răspundă cerințelor. (Receptorii sunt in interiorul mușchilor scheletici, efectorii sunt chiar mușchii scheletici, iar reflexul este spinal, somatic.) și să descrie reflexul în detaliu. Prin încercarea de a oferi un răspuns în cadrul acestor teste/ jocuri/ filmuleț elevii își vor consolida informațiile și vor exersa practic.
Accesări: 1.009
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: YouTube simulări manuale digitale jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.