Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Istorie > Clasa a VI-a >

Geneza spiritului modern: Umanismul. Studiul de caz: Leonardo da Vinci şi Michelangelo Buonarroti

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pe parcursul Studiului de caz – Leonardo da Vinci şi Michelangelo Buonarroti (manual, pagina 30), am descoperit împreună doi reprezentanți ai Renașterii în Italia. Plecând din peninsulă, Renașterea s-a răspândit în întreg continentul european.

În echipe de 4, folosind aplicația Padlet, identificați un alt reprezentant al artei renascentiste și completați o Fișă biografică cu următoarele aspecte:

  • originea artistului
  • domeniul: pictură, sculptură
  • operele reprezentative – cel puțin două – prezentați imagini
  • localizați o operă, la alegere: muzeul, colecție privată etc.

La ora de curs, veți prezenta colegilor, timp de 5-6 minute, fișa completată.

Evaluarea va avea în vedere următoarele aspecte:
– alegerea corectă a artistului; dacă artistul nu corespunde perioadei, fișa nu este luată în considerare
– pentru fiecare rubrică din fișă completată corect și complet – 2p x 4 = 8p
-prezentarea atractivă – 2p.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Competența generală:
2. Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice

Competența specifică:
2.2. Utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare

Obiective operaționale:
Să identifice un alt reprezentant a Renașterii artistice, în afara celor studiați (Leonardo da Vinci şi Michelangelo Buonarroti), folosind surse de informare (digitale). Obiectivul se consideră atins dacă elevii reușesc să completeze corect toate aspectele din fișa biografică a artistului.
Până la sfârșitul activității, elevii vor fi capabili să utilizeze critic sursele de informare pentru a rezolva sarcinii de lucru din domeniul istorie.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Folosind aplicația Padlet, elevii vor realiza o schemă conceptuală colaborativă, după alegerea unui artist. Este de așteptat ca ei să selecteze, din surse autorizate, informații și imagini reprezentative, respectând specificațiile din temă. Sarcina de lucru fiind temă pentru acasă, după stabilirea echipelor se vor conecta pe un link și timp de 15-20 de min, intervalul orar fiind ales de fiecare echipă, vor completa padlet-ul. Ulterior îl pot salva și încărca pe classroom (sau pot trimite linkul la cadrul didactic/ pe grupul clasei), urmând ca la oră să prezinte fiecare tema.


Accesări: 911
Contribuitor: Camelia Ciobotenco - Școala Gimnazială Nr. 97, București (2022)

Alte activități pentru: Istorie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Search

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite