Sarcina de lucru pentru elevi:
Căutați, pe Internet, poezia Lacul, de Mihai Eminescu.
Creaţi un avizier online, utilizând aplicaţia Padlet, în care să răspundeţi la următoarele cerinţe, folosindu-vă de textul suport „Lacul”:
1) Identificați, în textul dat, trei figuri de stil diferite, precizând semnificația fiecăreia dintre ele.
2) Identificați, în textul dat, mărcile eului liric, precizând partea de vorbire prin care se exprimă fiecare.
3) Precizați rima, măsura și ritmul versurilor poeziei date.
4) Comentați cea de-a doua strofă a poeziei date.
5) Menționați trei trăsături ale genului liric, întâlnite în textul dat, ilustrându-le apoi cu exemple din text.
6) Demonstrați că textul poetic dat este o operă lirică.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice, în textul dat, trei figuri de stil diferite, precizând semnificația fiecăreia dintre ele;
Să identifice, în textul dat, mărcile eului liric, precizând partea de vorbire prin care se exprimă fiecare;
Să precizeze rima, măsura și ritmul versurilor poeziei date;
Să comenteze un text liric dat;
Să menționeze trei trăsături ale genului liric, întâlnite în textul dat, ilustrându-le apoi cu exemple din text;
Să demonstreze că textul poetic dat, „Lacul”, de Mihai Eminescu, este o operă lirică.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor răspunde cerinţelor date individual sau în perechi, utilizând aplicaţia Padlet (https://ro.padlet.com/dashboard), cunoscută pentru crearea de hărţi conceptuale colaborative online. În efectuarea acestei sarcini, va trebui ca ei să respecte următoarele criterii: - Să se înregistreze pe Padlet, să acceseze optiunea "Fă un padlet", apoi opţiunea "Raft"; - Să creeze câte o coloană pentru fiecare dintre cele 6 cerinţe, denumindu-le "Trei figuri de stil diferite şi semnificaţia lor", "Mărcile eului liric şi părţile de vorbire prin care se exprimă", "Rima, măsura şi ritmul versurilor poeziei", "Comentariul celei de-a doua strofe", "Trei trăsături ale genului liric, ilustrate cu exemple din text" şi " "Lacul", de Mihai Eminescu, operă lirică", scriind aceste denumiri în spaţiul unde arată "Name your column", iar apoi dând click pe opţiunea "Salvează"; - Să dea click pe butonul "+" de sub fiecare coloană creată şi să rezolve cerinţele date în spaţiul unde apare "scrie ceva", iar apoi să scrie, dacă doresc, încă o dată denumirea fiecărei coloane în spaţiul unde apare "Titlu"; - Pasajele din text (figurile de stil, mărcile eului liric şi sintagmele din text, menţionate ca exemple pentru argumentările de la cerinţele 4) şi 6) ) să fie scrise cu italic. Elevii trebuie să rezolve exercițiile date temeinic și serios, combinat (atât individual, cât și în colaborare), citind cu atenție textul poetic dat și aplicând cunoștințele însușite anterior la limba și literatura română.
Accesări: 1.002
Contribuitor: Iulia-Hanora Iorga - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Search
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.