Sarcina de lucru pentru elevi:
Consultați principalele caracteristici ale literaturii SF din avizierul virtual de tip padlet, al cărui link a fost postat în grupul clasei.
După parcurgerea informațiilor selectate, accesați hyperlink-ul atașat sintagmei „timp și spațiu imaginare”. Veți fi direcționați către articolul numit ”Top 10. Cele mai fascinante peisaje din filmele SF”, din revista online Nautilus.
După lecturarea lui, și folosindu-vă de datele selectate de profesor ca suport teoretic, scrieți o scurtă povestire SF. În compunerea voastră, selectați ca ramă spațială unul din peisajele descrise în articol, în jurul căreia să brodați propriul vostru fir narativ. Apoi, realizați un avatar Voki care să o redea. Postați linkul la Voki în grupul de discuții al clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enunțe cel puțin cinci caracteristici ale literaturii SF
Să selecteze informațiile din articolul online oferit ca suport, în vederea rezolvării unei sarcini de lucru de sinteză și transfer
Să dovedească înțelegerea unui text nonliterar, pornind de la cerințele date
Să identifice valorile culturale dintr-un text nonliterar
Să observe particularitățile stilistice ale unei scrieri publicistice, în vederea selectării corecte a informațiilor cerute
Să redacteze texte diverse, adaptându-le la situația de comunicare concretă (text narativ cu ancorare concretă în spațiu și timp)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev va rezolva tema primită acasă, individual. Elevii vor accesa linkul atașat de profesor din grupul de discuții al clasei (https://padlet.com/biancatacea96/qrqjev2ibu0z, parola: sfliterature00) și vor citi principalele trăsături ale literaturii SF. Se vor concentra asupra temelor și a personajelor predilecte pentru acest tip de literatură. După parcurgerea informațiilor sintetizate de profesor, aceștia vor accesa hyperlink-ul atașat sintagmei „timp și spațiu imaginare”. După parcurgerea articolului „Top 10. Cele mai fascinante peisaje din filmele SF”, elevii vor compara peisajele descrise cu temele specifice literaturii SF în vederea stabilirii coordonatelor spațiale pentru compunerea pe care o vor avea de pregătit. În urma sintetizării tuturor acestor informații, elevii vor scrie o scurtă povestire SF, pornind de la unul dintre peisajele conturate în articol. După autentificarea în propriul cont Voki (http://www.voki.com/), ei vor crea un avatar care să expună scurta povestire creată. Vor posta link-ul propriului Voki în grupul clasei, utilizat pentru orele de Limba și literatura română. Elevii vor avea o săptămână la dispoziție pentru rezolvarea temei. Profesorul va aloca 2 ore în care va selecta cele mai interesante compuneri realizate de aceștia, verificând împreună cu dacă structura povestirilor respectă toate elementele precizate în definiția literaturii SF. Astfel, profesorul va urmări dezvoltarea creativității elevilor în vederea compunerii unei text narativ, dar și capacitatea lor de aplicare a unor concepte din planul abstract al cunoștințelor teoretice în planul concret al compunerii propriu-zise de text.
Accesări: 940
Contribuitor: Andreea-Bianca Tacea - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.