Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a X-a >

Geografia populației și așezărilor umane: Dinamica populației. Bilanțul natural al populației

Sarcina de lucru pentru elevi:

Fiecare dintre voi va trebui să intre pe pagina  https://ourworldindata.org/grapher/rate-of-natural-population-increase-un?tab=chart&time=earliest..latest&country=&region=World

Vă veți consulta între voi, iar de comun acord veți alege fiecare câte 3 țări de pe Glob, nu contează dacă toate sunt de pe același continent sau nu, le veți selecta, pe rând și veți descărca cele 3 grafice ce ilustrează evoluția bilanțului natural al populației din intervalul anilor 1950-2020.

Le veți însera într-un suport vizual (powerpoint/ nearpod/ mentimeter, google slides) unde veți face o scurtă analiză a celor 3 grafice pe baza informațiilor pe care le veți găsi pe internet, enumerând cauzele și efectele diferențierii bilanțului natural în cele 3 state. Pe lângă acestea, va trebui să descărcați și să includeți și câte o hartă politică a lumi, marcând țara respectivă, pentru a analiza împreună, data viitoare, răspândirea bilanțului natural pe Glob.

Prezentările se vor încărca pe platforma Google classroom.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să analizeze bilanțul natural al populației pe un interval dat
Să motiveze dinamica populației, enumerând cel puțin 3 posibile cauze

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru a descărca toate graficele necesare de pe linkul dat, precum și hărțile politice de pe Google, pentru a le insera într-un suport vizual. Vor căuta informații pe internet cu privire bilanțul natural al țărilor pe care le aleg și vor face o scurtă analiză însoțită de cauzele și efectele diferențierii bilanțului natural al populației statelor alese. Prezentările se vor încărca pe platforma clasei, în cursul „Geografie, clasa a X-a”. La ora următoare, are loc o discuție privind informațiile și graficele prezentate.


Accesări: 1.311
Contribuitor: Robert-Constantin Macriș - Facultatea de Geografie (2020)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: simulări Nearpod Microsoft Powerpoint Mentimeter Google Slides Google Classroom

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite