Sari la conținut
Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Despre
  • Contact
Om şi societate > Geografie > Clasa a X-a >

Geografia populației și așezărilor umane: Dinamica populației. Bilanțul natural al populației

Sarcina de lucru pentru elevi:

Fiecare dintre voi va trebui să intre pe pagina  https://ourworldindata.org/grapher/rate-of-natural-population-increase-un?tab=chart&time=earliest..latest&country=&region=World

Vă veți consulta între voi, iar de comun acord veți alege fiecare câte 3 țări de pe Glob, nu contează dacă toate sunt de pe același continent sau nu, le veți selecta, pe rând și veți descărca cele 3 grafice ce ilustrează evoluția bilanțului natural al populației din intervalul anilor 1950-2020.

Le veți însera într-un suport vizual (powerpoint/ nearpod/ mentimeter, google slides) unde veți face o scurtă analiză a celor 3 grafice pe baza informațiilor pe care le veți găsi pe internet, enumerând cauzele și efectele diferențierii bilanțului natural în cele 3 state. Pe lângă acestea, va trebui să descărcați și să includeți și câte o hartă politică a lumi, marcând țara respectivă, pentru a analiza împreună, data viitoare, răspândirea bilanțului natural pe Glob.

Prezentările se vor încărca pe platforma Google classroom.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să analizeze bilanțul natural al populației pe un interval dat
Să motiveze dinamica populației, enumerând cel puțin 3 posibile cauze

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru a descărca toate graficele necesare de pe linkul dat, precum și hărțile politice de pe Google, pentru a le insera într-un suport vizual. Vor căuta informații pe internet cu privire bilanțul natural al țărilor pe care le aleg și vor face o scurtă analiză însoțită de cauzele și efectele diferențierii bilanțului natural al populației statelor alese. Prezentările se vor încărca pe platforma clasei, în cursul „Geografie, clasa a X-a”. La ora următoare, are loc o discuție privind informațiile și graficele prezentate.


Accesări: 119
Contribuitor: Robert-Constantin Macriș - Facultatea de Geografie (2020)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: simulări Nearpod Microsoft Powerpoint Mentimeter Google Slides Google Classroom

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Raportați o problemă.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Raportați o problemă.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți problema identificată:


Anulează Trimite