Sarcina de lucru pentru elevi:
Veți viziona la oră filmul „6 grade care pot schimba lumea” (link: youtube.com/watch?v=gAwJhf-QATI).
Vă împărţiţi în 6 grupe. Fiecare grupă primește câte o fişă de lucru pentru câte un studiu de caz asupra surselor regenerabile de energie.
Astfel, pe ora viitoare veți avea ca temă de casă studiul diferitelor surse (fiecare sursă descoperită în studiul de caz al grupei voastre) şi veți elabora prezentări la subiectele respective.
Pentru a putea realiza prezentările, veți lucra în Google docs prezentări (Google Slides), pentru ca fiecare dintre voi să-și aducă aportul la tema dată.
În prima parte (1-2 slide-uri) veți prezenta sursa de energie regenerabilă cercetată. Veți nota avantajele și dezavantajele sursei.
Pe 1-2 slideuri veți crea un plan de afaceri, în care să arați cum ați putea să dezvoltați acea sursă (indiferent de țară).
Folosindu-vă de platforma padlet.com, veți crea un calendar al activităților ce urmează a fi puse în practică, într-un interval de doi ani. Calendarul va fi inclus în prezentare.
De asemenea, folosind platforma storyboardthat.com, veți crea câte un afiș al proiectului de afaceri, care va fi inclus în prezentare, prin hyperlink.
Pe ultimul slide veți trece bibliografia – resursele consultate.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să realizeze investigații specifice domeniului – cercetări și documentări pe o temă dată
– să argumenteze importanța surselor de energie regenerabilă
– să utilizeze platforme online pentru documentare și pentru exprimarea/ susținerea unui punct de vedere
– să creeze un plan de afaceri pentru dezvoltarea sursei studiate
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
După vizionare filmului, elevii vor fi împărțiți în 6 grupe. Vor primi câte o fișă pe grupă și vor răspunde la întrebări, finalizând studiul de caz și găsind o sursă de regenerare pe care o vor studia. Vor lucra online, acasă sau în Centrul de Documentare și Informare al colegiului, pe platforma docs.google, realizând prezentări în care să includă informații despre sursa de regenerare identificată, realizarea unui plan de afaceri, a unui calendar (folosindu-se de padlet.com) și a unui afiș (pe storyboardthat.com). Folosind docs.google, profesorul va putea să vadă contribuția fiecărui elev la proiectul dat.
Accesări: 306
Contribuitor: Georgiana Mihaela Petreuș - Colegiul Național Vasile Lucaciu, Baia Mare (2023)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Storyboardthat Padlet Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.