Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Istorie > Clasa a VIII-a >

Geto-Dacii: Cucerirea Daciei de către romani

Sarcina de lucru pentru elevi:

Formați echipe de 3-4 elevi. Imaginați-vă că sunteți un grup de iscoade (spioni) trimiși de Traian să afle informații utile despre daci, înainte de începerea războiului.

Realizați o prezentare in aplicația Prezi (prezi.com/product/?click_source=logged_element&page_location=product_section&element_text=prezi_present&element_type=cta), Padlet sau Google slides, în care să includeți informații despre:

1. Armata dacilor (numărul soldaților, pregătirea acestora), ce arme folosesc.
2. Cetățile dacilor – cât de greu sunt de cucerit.
3. Traseul de urmat spre capitala dacilor.
4. Obstacole posibile – cursuri de ape greu de trecut, munți, păduri etc.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să extragă informațiile cele mai concludente din surse istorice, analizând critic, examinând și identificând diferite surse
Să rezolve probleme specifice domeniului istorie

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Scopul activității constă în dezvoltarea capacității analitice și de identificare de surse de încredere pentru reconstruirea unui eveniment istoric cât mai aproape de realitate folosind investigația științifică, deducția, formularea ipotezelor și construirea concluziilor prin dialog/ dezbatere. Elevii vor căuta informații în diverse surse pentru a prezenta armata dacilor - numărul total de soldați daci, cate formații sunt, echipamentele soldaților, tipuri de armament etc. În plus, elevii vor analizeze si evalua tipuri de podiș, infrastructura cetății, turnurile de veghe, vor examina căile de acces în cetate și vor identifica modalități de pătrundere in interiorul cetății dacice. De asemenea, elevii vor trebui sa analizeze tipurile de teren care duc la capitala dacilor, sa planifice un eventual traseu cat mai usor de parcurs si sa calculeze timpul efectiv de urmat pana la obiectiv. In final, elevii vor deduce principalele obstacole, precum cursuri de ape greu de trecut, păduri, munți, patrule, animale si vor găsi soluții cu privire la depășirea acestor impedimente.


Accesări: 1.037
Contribuitor: Sandra-Ioana Banu - Facultatea de Psihologie (2020)

Alte activități pentru: Istorie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Prezi Padlet Google Slides

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite