Sarcina de lucru pentru elevi:
In echipe de cate 5 elevi, creați un muzeu virtual in care sa expuneți 10 obiecte care aparțin patrimoniului cultural material si imaterial național, folosind www.padlet.com ca modalitate de expunere și, ca surse minime de documentare, suplimentare lecției din manual, linkurile:
https://patrimoniu.ro/
https://whc.unesco.org/en/statesparties/ro.
In descrierea obiectelor din muzeu (care pot fi foto, audio sau video), completați următoarea fișă:
Titlul: numele „obiectului” de patrimoniu
Aparține: Patrimoniului material/ Patrimoniului imaterial, in funcție de situație
Descriere: Informații relevante despre respectivul obiect de patrimoniu cultural (maximum 80 de cuvinte)
După ce veți realiza muzeul, veți alege un membru al echipei care va fi ghid al muzeului virtual si va prezenta oral, exponatele pentru întreaga clasa.
Timp de lucru: 2 săptămâni.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să argumenteze alegerea a 10 dintre cele mai relevante obiecte de patrimoniu cultural național
Să discrimineze obiecte de patrimoniu cultural, între cele care aparțin patrimoniului cultural material și cele care aparțin patrimoniului cultural imaterial
Să descrie succint cel puțin un obiect care aparține patrimoniului cultural național material și unul care aparține patrimoniului cultural imaterial
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor lucra in echipe de cate 5, componenta echipei fiind aleatorie, realizata prin tragere la sorti si comunicata elevilor de către profesor. Pentru a realiza cu succes muzeul virtual pe platforma padlet.com, copiii vor cunoaște definițiile patrimoniului cultural si ale categoriilor material şi imaterial. Vor aplica teoria pentru a alege obiecte de patrimoniu cultural. Cel mai probabil, copiii vor avea o lista mai lunga de obiecte pentru muzeu, propusă colaborativ. Pe baza analizei, vor stabili care sunt obiectele ce aparțin patrimoniului cultural material si care cele care aparțin patrimoniului cultural imaterial. Vor sintetiza si vor evalua, pe baza de argumente si dezabatere care sunt cele 10 obiecte de patrimoniu cultural national material si imaterial, care "merita" sa fie prezentate în muzeul lor virtual. Vor decide aspectul muzeului (padlet permite utilizarea mai multor tipuri de background si de expunere a informatiei), tipul de exponate (daca vor fi audio, foto sau video in functie de resursele pe care le gasesc dar si de impactulul exponatului – de exemplu este de preferat ca pentru “doina” sa aleaga o varianta audio, sau video cu cineva care canta o doina, nu imagine cu textul unei doine), ordinea obiectelor in muzeu (clasificarea pe colectii material - imaterial) si care sunt informatiile relevante pentru a descrie obiectele selectate, folosind diverse surse pe care le vor evalua pentru ca apoi sa sintetizeze si sa reformuleze informaţiile în descrieri succinte, conform cerintei, maximum 80 de cuvinte. Muzeul, creatie originala, colaborativa, va fi prezentat oral de un membru al echipei, pe care copiii il vor alege. Aceasta prezentare ajuta la fixarea exemplelor din fiecare categorie: partimoniu material – patrimoniu imaterial. Plus valoarea acestei teme: (1.) Stimularea colaborarii dintre elevi si a spiritului de echipa. Prin implicare, copiii invata mai usor. (2.) Obiectivele operaţionale vizeaza toate cele 6 categorii din taxonomia lui Bloom: cunoaştere (a teoriei despre patrimoniul cultural material si imaterial) intelegere si aplicare (vor da exemple din fiecare categorie de obiecte de patrimoniu material - imaterial), analiza (vor alege dintr-o serie de obiecte, pe cele 10 care merita sa fie prezente in muzeu), sinteza si evaluare (vor obtine o creatie originala, un muzeu cu piese alese colaborativ, cu descrieri realizate in urma documentarii, discriminarii, analizarii, sintetizarii si evaluarii informatiilor pe care le-au parcurs si le-au reformulat pentru a fi sub 80 de cuvinte). (3.) Spre deosebire de o tema pe hârtie, muzeul digital, fiind multimedia, ajuta la fixarea mai rapida a cunostintelor deoarece stimuleaza mai multe simturi in procesul de invatare, iar tema in sine, care implica utilizarea unei aplicatii digitale este o provocare mai atractiva pentru elevi, care au deja competente digitale avansate.
Accesări: 1.008
Contribuitor: Livia Lucan-Arjoca - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.