Sarcina de lucru pentru elevi:
Folosindu-vă de platforma Voki, creați un personaj pe placul vostru. În timp ce vă conturați personajul, notați-vă pe o foaie de hârtie/ în notițe procedeele imaginative pe care le-ați utilizat în construirea acestuia (aglutinare, modificare, omisiune etc.).
Postați o poză a personajului vostru pe linkul comun al platformei Padlet și atribuiți caracterului un nume ca titlu al postării. Ulterior, comentați la cel puțin alte 5 personaje de pe Padlet câte o ipoteză referitoare la unul dintre formele imaginative ale respectivelor personaje. (Spre exemplu, un personaj – sirenă își poate închipui marea/oceanul în procesul imaginativ reproducător; un personaj poate a inventat becul, altul probabil își dorește să ajungă un pirat, altul visează mulți bani, etc.)
Pe parcursul orei următoare, veți prezenta personajul vostru, specificând procesele imaginative utilizate, și veți selecta 1-2 teorii preferate cu referire la propriul personaj lansate de către colegi, pentru a le expune în fața clasei.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să explice cu cuvinte proprii termeni din sfera „imaginație”
Să enumere procedeele imaginative
Să enumere formele imaginației
Să formuleze teorii, ipoteze, generalizări pe baza constructelor prezentate
Să evalueze critic teoriile și generalizările propuse
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție 4 zile pentru a-și posta personajul realizat pe platforma Padlet și alte 3 zile pentru a-și posta teoriile sub iconița fiecărui personaj dintre cele 5 alese. Fiecare elev va accesa Voki, va personaliza propriul erou și va realiza o captură de ecran pe care o poate decupa și posta pe Padlet. În timp ce acesta își conturează personajul, își va nota fiecare schimbare permanentă pe care o efectuează și ce procedeu imaginativ reprezintă aceasta. În titlul postării, elevul va scrie atât propriul nume, cât și numele personajului său. Elevii vor reveni ulterior, vor analiza personajele expuse și își vor alege câte 5 la care să comenteze (de preferat cele care au cele mai puține teorii postate de către ceilalți colegi pentru a promova uniformizarea comentariilor). Comentariul se scrie sub imaginea personajului și are legătură cu o formă imaginativă specifică personajului ales. În cadrul orei, profesorul proiectează fiecare personaj în timp ce elevii își prezintă procesul creativ și ipotezele preferate propuse de colegi. Notă: Fiecare elev primește același link de Padlet.
Accesări: 1.055
Contribuitor: Maria Ionescu - Facultatea de Psihologie (2021)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.