Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa pregătitoare >

Încurcături în lumea poveștilor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Sarcina nr. 1 : Joc: Atent dacă vei fi, personajul vei ghici!

Grupa nr. 1 va lucra pe calculator, in aplicația de teste a platformei didactic.ro deja deschisa de către profesor (link : https://www.didactic.ro/q/9pqelq) Sarcina lor este de a colabora si de a găsi răspunsurile la ghicitorile din testul online ( test grila cu o singura varianta de răspuns)

Sarcina nr. 2 Reconstituie scena din poveste!

Grupa nr. 2 va lucra pe calculator, in aplicatia JIGSAWPLANET deja deschisa de catre profesor. Sarcina lor este de a colabora si de a rezolva puzzelul realizat online de catre profesor (link aici : https://www.jigsawplanet.com/GEORGIANANITUSANDULOVICI/fata-babei-si-fata-mosneagului )

Sarcina nr. 3 Alege imaginea potrivita!

Grupa nr. 3 va lucra pe calculator, in aplicatia KAHOOT deja deschisa de catre profesor. Sarcina lor este de a colabora si de a rezolva împreună testul. Trebuie sa găsească o anumita imagine ceruta, respectând ordinea cronologică a întâmplărilor , selectand raspunsul corect (link aici : https://create.kahoot.it/share/4a714ad1-d150-49b8-8861-602dc19fdde9 )

Sarcina nr. 4 Recunoaste personajul!

Grupa nr. 4 va lucra pe calculator, in aplicatia KAHOOT deja deschisa de catre profesor. Sarcina lor este de a colabora si de a rezolva impreuna testul. Trebuie sa recunoasca personajele din imagini, selectand raspunsul corect (link aici : https://create.kahoot.it/details/imagini-din-povesti/29af2365-3f1f-489f-a5c7-18d9f6fc097b)

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să reconstituie scene din povești cunoscute
Să redea conținutul poveștii, respectând ordinea cronologică a întâmplărilor
Să recunoască personajele povestii din imaginile prezentate
Să răspundă corect la ghicitorile despre personajele din poveștile cunoscute

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

În primul rând, elevii vor fi împărțiți pe 4 grupe. Astfel , se vor forma 4 grupe a cate 5 elevi. Fiecare grupa va lucra la un calculator. In timpul lucrului, profesorul va observa modul in care membrii echipei colaborează si interacționează si va cronometra timpul de realizare a sarcinilor pentru fiecare echipa. Grupele se vor roti si vor trece pe rând, pe la toate cele 4 calculatoare. Grupele vor avea acces la rezultatele celorlalte grupe. Membrii grupelor vor putea povesti cum a decurs rezolvarea sarcinilor in grupul lor, ce probleme au întâmpinat, unde le-a fost ușor... etc. La sfârșitul activității, se va realiza un clasament al grupelor in funcție de timpul in care au rezolvat sarcinile si modul in care au colaborat.


Accesări: 1.011
Contribuitor: Georgiana Nițu-Sandulovici - Grădinița Nr. 268 (București) (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Kahoot

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite