Sari la conținut
Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba franceză > Clasa a V-a >

La météo, les phénomènes naturels; les quatre saisons

Sarcina de lucru pentru elevi:

1. Realizați o hartă conceptuală folosind aplicația bubbl (https://bubbl.us/) sau mindmup (https://www.mindmup.com/) despre anotimpul iarna. Folosindu-vă de informațiile găsite pe internet, completați harta cu fenomene naturale specifice iernii, cu termperatura maximă și temperatura minimă înregistrată anul trecut. Descărcați harta și postați-o pe padletul clasei.

2. Alcătuiți 4 propoziții scurte (3-5 cuvinte) în care să fie prezente următoarele fenomene ale naturii: ploaie (la pluie), ninsoare (la neige), furtună (la tempête), caniculă (une vague de chaleur).

3. Scrieți o compunere scurtă (10-15 rânduri) în care să prezentați un anotimp preferat, descriind fenomenele naturii, folosind cuvintele învățate în clasă. Selectați 4-6 propoziții pe care le veți folosi într-un dialog purtat cu unul dintre colegi în fața clasei. Transcrieți acasă compunerea într-un document Word și încărcați-o pe padletul clasei.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să exprime starea vremii într-un dialog scurt purtat cu unul dintre colegi în fața clasei (4-6 replici).
2. Să folosească denumirile fenomenelor naturii (ploaie, ninsoare, fulger, tunet etc.) în propoziții scurte (3-5 cuvinte).
3. Să scrie o compunere scurtă (10-15 rânduri) în care să descrie anotimpul preferat, folosind cel puțin 5 dintre elementele de vocabular învățate în clasă.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

(1.) Individual, elevii vor accesa fie https://bubbl.us/ fie https://www.mindmup.com/ și vor construi harta conceptuală (mă aștept la maxim 3 concepte subordonate conceptului iarnă: fenomene naturale, temperatură minimă, temperatură maximă). (2.) Elevii vor scrie cele 4 propoziții simple în caiete, iar ulterior, după citirea fiecăreia, le vor scrie la tablă în vederea corectării greșelilor de ortografie și/sau gramatică. (3.) Compunerea va fi scrisă de elevi pe caiete și citită în clasă. Acasă, elevii o vor transcrie într-un document Word colaborativ (pentru a se familiariza cu tastatura azerty și cu tehnoredactarea în limba franceză) și o vor urca pe padletul clasei. Profesorul va vizita toate documentele Word și va corecta toate greșelile din documente, folosind Track Changes, pentru ca elevii să-și vadă greșelile.


Accesări: 523
Contribuitor: George Ionuț Badea - Facultatea de Limbi străine (2019)

Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: MindMup Microsoft Word Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Raportați o problemă.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Raportați o problemă.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți problema identificată:


Anulează Trimite