Sarcina de lucru pentru elevi:
Pasul 1
Accesați padletul denumit „Les pronoms adverbiaux EN et Y”. Acesta va conține postarea profesorului de limba franceza, respectiv „La carte interactive ZeeMaps”. Pentru o călătorie imaginară, accesați harta, pe care vă veți adăuga contribuția astfel:
-alegeți o destinație dând clic pe Additions, apoi pe Add Marker Simple. Se va deschide o fereastră, unde veți adăuga următoarele informații:
a. numele vostru
b. denumirea exacta a destinației (destinațiile sunt prestabilite, deci va fi o destinație reala, din țară sau de pe glob).
c. la descriere veți completa cinci propoziții, după cum urmează:
-prima propoziție va face referire la locația aleasa si va fi de tipul „Je vais à + denumirea destinației”
-a doua propoziție va conține verbul „parler de (du, de la, de l’, des)” și va cuprinde un element pe care îl veți asocia locației. Exemplu: Je parle de la Mer Noire/ des vacances exotiques/ des destinations asiatiques.
-a treia propoziție va conține verbul „manger du (de la, de l’, des)” si va face referire la un produs alimentar. Veți putea „mânca” produse specifice locației sau mâncarea preferată. Exemplu: Je mange du pâté de foie gras/des frites/de la confiture.
-a patra propoziție va conține verbul „penser à (au, à la, à l’, aux)” si va face referire la o activitate, un eveniment sau la orice altceva (poate să nu aibă legătură directa cu locația aleasa). Exemplu: Je pense à mes projets d’avenir/au mariage de Marie/à l’équipe de football F C Barcelone.
-a cincea propoziție va face referire la „revenirea” voastră acasă si va fi de tipul „Je reviens de + denumirea locației alese”
d. adăugați o imagine a alimentului ales.
e. alegeți culoarea care să marcheze postarea voastră (în afara de roșu) și tastați submit.
Remarques : Dacă vă lipsește inspirația, dați clic pe orice postare marcată cu roșu, ea aparține profesorului de franceză; Fiecare postare primește un număr de ordine. Dacă doriți sa vedeți postarea unui anumit coleg, tastați în partea de sus dreapta a hărții săgeata dublă care deschide „show list”, pentru a vedea ce număr i s-a atribuit; Nu creați mai mult de o postare fiecare; Atunci când folosiți verbele „parler de” si „penser à”, referiți-vă doar la lucruri, nu ṣi la ființe.
Pasul 2 (se realizează după ce a fost verificată corectitudinea celor cinci propoziții postate de fiecare elev)
Transformați propozițiile unui coleg, folosind pronumele adverbiale EN si Y astfel:
Creați o postare în padletul „Les pronoms adverbiaux EN et Y”, denumind-o cu numărul corespunzător postării (de pe hartă) pe care doriți sa o transformați, urmat de numele vostru. Copiați cele cinci propoziții si transformați-le înlocuind cel puțin trei dintre verbele folosite de acesta cu câte un verb din seria: arriver, habiter, vivre, discuter, prendre, acheter, vendre, songer, réfléchir, rentrer etc.
Exemplu: 7 Andrei Popescu
„Je vais à Vama Veche” – Il y vit.
„Je parle de la Mer Noire” – Il en parle.
„Je mange du pâté de foie gras” – Il en prends.
„Je pense à mes projets d’avenir” – Il y réfléchit.
„Je reviens de Vama Veche” – Il en revient.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să plaseze corect într-o propoziție asertivă pronumele adverbiale
Să înlocuiască sintagme (cuvinte) cu pronumele adverbiale corespunzătoare
Să-și nuanțeze exprimarea orală și scrisă în limba franceză
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor reciti regulile din manual sau din caietul de clasă. Vor accesa padletul si harta ZeeMaps deja create de profesor (linkul direct dat pe avizierul Padlet). Vor urma instrucțiunile de la pasul 1 si vor formula cele cinci propoziții fără a repeta ce au scris colegii. Vor găsi pe hartă cel puțin trei postări ale profesorului de limba franceza (acestea vor fi folosite doar ca model si vor respecta regulile pe care urmează să le respecte si postările elevilor). La Pasul 2 fiecare elev va posta in total 10 propoziții, 5 preluate fără modificări de la coechipier, 5 fiind rezultatul muncii sale. Nu vor aborda postările care a fost deja transformate de alți colegi. Temele se vor discuta în clasă.
Accesări: 1.495
Contribuitor: Cornelia Todor - Colegiul Național Lucian Blaga, Sebeș (Alba) (2020)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.